Veelgestelde vragen website Campercontact

Alle vragen inclusief antwoorden altijd bij de hand hebben?

Download de veelgestelde vragen in een handig PDF-bestand, bijvoorbeeld voor onderweg in de camper. Zo heb je altijd en overal toegang tot deze schat aan informatie. Ook wanneer je even geen internet hebt. Dat is handig!

Vragen over het account

Vragen over het gebruik van de website

Vragen over de beheerderspagina

Hoe maak ik een account aan?

Je kunt via deze link eenmalig een account aanmaken. Hiermee kun je vervolgens ook inloggen op de app.

Let op! NKC-leden dienen hun lidmaatschapsgegevens toe te voegen aan dit account om de volledige versie van de app gratis te kunnen gebruiken.

Wat is een schermnaam?

Een schermnaam is een gebruikersnaam. Dit is de naam die getoond wordt op de website en in de app wanneer je een beoordeling hebt geplaatst. Het kan voorkomen dat de gekozen naam al in gebruik is. In dat geval moet je een andere naam kiezen. Het toevoegen van een getal is vaak al een simpele oplossing.

Waar moet het wachtwoord aan voldoen?

Een wachtwoord wordt gebruikt om toegang te verschaffen tot je account. Daarom stellen wij een aantal eisen hieraan. Een wachtwoord moet tenminste bestaan uit 8 tekens, waarvan minimaal 1 hoofdletter, 1 cijfer en 1 leesteken. Zorg ervoor dat je je wachtwoord alleen deelt met mensen die je vertrouwt.

Ik krijg de melding dat mijn e-mailadres reeds in gebruik is. Wat nu?

In dit geval bestaat er al een account op dit e-mailadres. Klik op ‘Terug’ en log in met je e-mailadres en wachtwoord. Ben je je wachtwoord vergeten, klik dan bij het inlogscherm op ‘Wachtwoord vergeten?’.

Ik krijg de melding dat mijn lidmaatschapsnummer reeds in gebruik is. Wat nu?

In dit geval heb je al een account met een ander e-mailadres. Klik op ‘Terug’ en log in met je juiste e-mailadres en wachtwoord. Weet je niet aan welk account jouw lidmaatschapsnummer gekoppeld is, neem dan contact met ons op.

Ik heb meerdere e-mailadressen. Hoe kom ik er achter met welk e-mailadres ik geregistreerd ben op Campercontact?

Kies voor ‘Wachtwoord vergeten’ en test vervolgens verschillende e-mailadressen. Bij de melding ‘Met dit e-mailadres is nog geen account aangemaakt’, is het e-mailadres niet geregistreerd. De melding ‘Je ontvangt binnen enkele ogenblikken een e-mail op dit adres’ betekent dat je een account hebt met dit e-mailadres en hiermee kunt inloggen.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?

Als je je wachtwoord voor Campercontact bent vergeten of wilt wijzigen, is het handig deze link te volgen. Voer het e-mailadres van je Campercontact-account in op de zoekbalk. Hierna ontvang je een bericht waarin een link staat om een nieuw wachtwoord aan te maken.

Wanneer je de melding ‘Met dit e-mailadres is nog geen account aangemaakt’ ziet, kan het zijn dat je een verkeerd e-mailadres hebt ingevuld of dat je nog geen account hebt. Probeer dan andere e-mailadressen hier in te vullen om te zien op welk e-mailadres het account geregistreerd staat. Wordt er geen enkel e-mailadres geaccepteerd, dan heb je nog geen account en kun je dit aanmaken via deze link.

Hoe voer ik wijzigingen door in mijn account?

Zorg ervoor dat je ingelogd bent. Ga daarna naar ‘Mijn Account’ en klik op ‘Profiel bewerken’.

Als ik ook de app installeer, moet ik dan een nieuw account aanmaken voor de app?

Een account hoeft maar één keer aangemaakt te worden. Je kunt het account vervolgens gebruiken voor zowel de website als de app. Ook als je van toestel wisselt, hoef je geen nieuw account aan te maken, maar log je in met je Campercontact-account op het gewenste toestel.

Wat kan ik vinden op Campercontact?

Op Campercontact vind je drie soorten camperlocaties:

• Camperplaatsen: plaatsen speciaal voor campers, waar overnacht mag worden, er zijn diverse subcategorieën.
  • Serviceplaatsen: plaatsen waar campers vuilwater en cassettetoilet kunnen lozen en schoon water in kunnen nemen, overnachten is hier verboden.
  • Campervriendelijke campings: plaatsen op campings die voldoen aan drie speciale voorwaarden, er moet een loospunt vuilwater, loospunt cassettetoilet en waterinnamepunt aanwezig zijn.

Camperplaatsen zijn in te delen in de volgende subcategorieën:
  • Speciaal voor campers: plaatsen speciaal en alleen voor campers, dit kan ook een terrein voor de poort van een camping zijn.
  • Op mix-parking: gereserveerde plaatsen op algemeen parkeerterrein, waar je vaak tussen de personenauto's in staat.
  • Bij restaurant: plaatsen op de parking of terrein van een restaurant, hotel of cafe.
  • Bij particulier of bedrijf: plaats bij een particulier of bedrijf, die ruimte beschikbaar stelt, vaak gratis.
  • Bij jachthaven: plaats bij jachthaven.

Op welke manieren kan ik zoeken naar camperlocaties?

Er zijn verschillende manieren om camperlocaties te zoeken. Maak eerst een selectie of je een camperplaats, serviceplaats of camping zoekt. Standaard staan alle categorieën aangevinkt.

Snelzoeker
Via de grote zoekbalk op de homepage kun je snel zoeken op plaats, regio, naam of sitecode. Ook kun je snel een land kiezen op het landenkaartje op de homepage.

Uitgebreid zoeken - lijstview
Om nog specifieker te zoeken klik je op ‘Toon alles en zoek uitgebreid’. Hier kun je door middel van filters specifieke wensen invullen. De selectie wordt getoond in een lijstview. Deze lijst is te sorteren op afstand, naam en prijs.

Je kunt de locaties die je in een lijstview ziet ook op de kaart bekijken. Klik daarvoor op de 'Toon op kaart'-knop bovenaan de pagina. Met de knop 'Toon in lijst' ga je weer terug naar de lijstview.

Uitgebreid zoeken - kaartview
Via de kaart kun je eenvoudig doorklikken/scrollen naar het gewenste gebied. Je kunt de kaart heen en weer slepen door de linkermuisknop ingedrukt te houden. Op deze manier kun je eenvoudig verblijfsplaatsen vinden langs een bepaalde route. Klik op een icoontje voor beknopte informatie over de locatie. Door vervolgens op de pop-up te klikken kom je op de detailpagina van de locatie terecht. Hier vind je alle informatie zoals foto's, adresgegevens, voorzieningen, reviews, etc.

Als ik inzoom op de kaart, vervolgens een camperlocatie bekijk en daarna weer terug wil, is de kaart weer uitgezoomd. Kan dit anders?

De kaart wordt telkens uitgezoomd als je teruggaat omdat op dat moment de pagina zich ververst. Het inzoomen gebeurt op de kaart zelf en wordt niet bewaard door het systeem. Het is helaas niet mogelijk om de kaart ingezoomd te houden als je een andere pagina bezoekt. Je kunt wel met het scrollwieltje op de muis klikken op de naam van de locatie om de detailpagina te openen in een ander tabblad. Met de rechtermuisknop klikken en daarna kiezen voor ‘Openen in nieuw tabblad’ heeft hetzelfde effect. Je blijft dan wel ingezoomd op de kaart.

Ik zie dat er twee prijzen vermeld staan bij de locatie. Wat betekent dat?

Vaak geldt er een andere prijs in het laagseizoen dan in het hoogseizoen. Of worden er verschillende plekken aangeboden op de locatie. De laagste prijs die wordt weergegeven is voor het laagseizoen of een goedkopere plek. Het andere bedrag betreft het het hoogseizoen of de duurdere plaats op de locatie. Houd er ook rekening mee dat de prijzen ter plekke kunnen afwijken van wat vermeld staat op Campercontact. Wij proberen al onze informatie zo actueel mogelijk te houden, maar aangezien prijzen kunnen wijzigen en wij afhankelijk zijn van informatie die gebruikers leveren, zijn de prijzen op de website en in de app onder voorbehoud. Als je een andere prijs hebt moeten betalen, kun je een verzoek tot wijziging insturen via de detailpagina van de camperlocatie. Klik hiervoor op de pen ‘Wijziging melden’. Dan worden andere camperaars ook voorzien van de nieuwe informatie.

Ik zie twee soorten coördinaten vermeld staan. Welke heb ik nodig?

Welke coördinaten je nodig hebt, hangt af van je navigatiesysteem. TomTom en Garmin navigatiesystemen staan standaard ingesteld op graden (d.d°).

Hoe kan ik een nieuwe locatie toevoegen?

Indien je een camperlocatie gevonden hebt die nog niet op de website staat, kun je deze toevoegen door te klikken op ‘Aanmelden locatie’. Onze moderatoren beoordelen de aanmelding en zullen deze na goedkeuring binnen twee weken plaatsen op Campercontact. Probeer zoveel mogelijk informatie door te geven tijdens het aanmelden.

Belangrijk!
Er worden geen illegale of gedoogplaatsen online gezet. Campings worden alleen geplaatst als ze campervriendelijk zijn (speciale campervoorzieningen: vuilwater en cassettetoilet lozen en schoonwater innemen).

Ik heb een nieuwe locatie toegevoegd, maar zie deze nog steeds niet. Hoelang duurt het?

De aanmelding moet zichtbaar zijn binnen twee weken. De NKC-moderatoren beoordelen elke aanmelding en plaatsen deze na goedkeuring op Campercontact. Is de locatie nog niet zichtbaar na twee weken, kijk dan op Campercontact.com onder Mijn Account, hier wordt de status aangegeven (in behandeling, geplaatst of verwijderd).

Ik heb een fout ontdekt, hoe geef ik dat door?

Wanneer je een fout of verouderde informatie tegen bent gekomen op Campercontact, kun je een wijzigingsverzoek insturen. Klik daarvoor op 'Wijziging melden' of op het wijzigingsicoon (de pen) op de pagina van de betreffende camperlocatie. Deze wijziging komt vervolgens binnen bij een van onze moderatoren en zal binnen twee weken behandeld worden. Om deze wijziging na het aanpassen ook in de app te zien is een data-update nodig. Klik hiervoor op de knop ‘Database bijwerken’ op de beginpagina van jouw app.

Hoe kan ik een foto of filmpje toevoegen?

Als je een foto genomen hebt van de camperlocatie die volgens jou van toegevoegde waarde is, dan kun je die toevoegen door te klikken op ‘Foto’s toevoegen’ op het camera-icoon op de pagina van de betreffende locatie. Alleen foto's van de camperlocatie, zonder personen op de voorgrond, worden geplaatst (overzichtsfoto's van en vanaf de locatie). Je kunt maximaal drie foto's tegelijk uploaden.

Het is ook mogelijk om een overzichtsfilmpje toe te voegen aan een camperlocatie. Maak hiervoor een filmpje van maximaal 25 seconden en mail het naar info@campercontact.nl onder vermelding van de naam en plaats of sitecode van de locatie. Wanneer het filmpje te groot is voor e-mail, dan kun je het versturen via WeTransfer.

Hoe kan ik een beoordeling toevoegen?

Je kunt een beoordeling toevoegen via de pagina van de betreffende camperlocatie. Klik hiervoor op ‘Beoordeling toevoegen’. Vervolgens kun je een aantal sterren toekennen en je bevindingen noteren. De locatiebeheerder krijgt een seintje dat er een nieuwe beoordeling voor zijn locatie is en kan vervolgens een reactie of toelichting geven op je beoordeling.

Wat is het verschil tussen de gratis routes op Campercontact en de NKC-routes in de webshop op nkc.nl?

De gratis routes op de Campercontact website zijn routes die volledig gemaakt zijn door de gebruikers van Campercontact. Deze geven een overzicht van camperlocaties en interessante plaatsen (POI’s) op de route. De NKC-routes zijn gemaakt door de reisbegeleiders die op vrijwillige basis reizen uitstippelen en ondernemen met onze NKC-leden. Deze routes zijn zeer gedetailleerd en kunnen zowel individueel als met een groep gereden worden.

Waar kan ik mijn gekochte camperroutes terugvinden?

Je kunt de camperroutes terugvinden op de website door te klikken op ‘Mijn account’. De aangekochte routes staan onder ‘Mijn reisboeken’. Je kunt er de routes bekijken en als pdf-bestand downloaden.

Wil je de gekochte routes ook zien in je app, dan kun je het best de route aanschaffen via de app. Heb je de route al aangeschaft via de webshop, neem dan contact met ons op om de route te koppelen aan je app.

Hoe maak ik zelf een route aan?

Je kunt zelf een route via de website aanmaken door te klikken op ‘Routes’ en vervolgens op ‘Nieuwe route creëren’. Klik op een gewenste locatie op de kaart, bijvoorbeeld je huisadres, en kies voor ‘Toevoegen als startpunt’. Nuttige plaatsen toevoegen doe je op dezelfde manier, alleen dan kies je voor ‘Toevoegen als nuttige plaats’. Nuttige plaatsen kun je een naam en bepaalde kenmerken toekennen. Je kunt ook zelf genomen foto’s toevoegen.

Als de route klaar is, klik je op opslaan. Geef de route een naam en kies trefwoorden die van toepassing zijn op de route die je net gecreëerd hebt. Ook hier kun je nog foto’s toevoegen. Dan klik je nogmaals op opslaan. Nu kun je de route terugvinden onder ‘Mijn account’.

Wil je de zelfgemaakte route zichtbaar hebben in je app, ga dan naar Routes > Geïmporteerd en importeer daar de routes van campercontact.com.

Kan ik Campercontact ook onderweg gebruiken?

Dat kan zeker! De informatie van Campercontact kan onderweg op diverse manieren geraadpleegd worden:

1. Via de Campercontact-app.
  2. Via de POI's (nuttige plaatsen) op een navigatiesysteem.
  3. Via roaming (internet in het buitenland).

Hoe krijg ik alle camperlocaties (POI’s) op mijn navigatiesysteem?

Naast de website en het gebruik van de Campercontact-app biedt Campercontact ook de mogelijkheid om alle camperlocaties van Europa op een navigatiesysteem te zetten. Op deze manier kan er eenvoudig naar de overnachtingsplaats genavigeerd worden. Je kunt de locaties per land of alle landen in één bestand downloaden. Klik hier om te kijken of jouw navigatiesysteem geschikt is. De handleiding voor jouw navigatiesysteem, vind je onderaan de pagina.

Wat is de knop Beheerder?

Met de knop beheerder kunnen beheerders van camperlocaties inloggen om wijzigingen door te voeren op de pagina. Ook kan er een reactie gegeven worden op een beoordeling van een gebruiker. Niet alles kan gewijzigd worden. Zo heeft een beheerder geen toegang tot het verwijderen van beoordelingen of foto’s. Om andere wijzigingen aan te vragen kan het wijzigingsformulier gebruikt worden (de pen).

Hoe kan ik inloggen als beheerder van een locatie?

Om in te loggen heb je een account nodig. Deze moet gekoppeld zijn aan het e-mailadres dat is weergegeven bij de contactgegevens van de locatie. Alleen dan heb je toegang tot de beheerdersfunctionaliteiten.

Het e-mailadres op de website is niet meer in gebruik. Hoe kan ik nu inloggen?

Het is nog niet mogelijk om een beheerdersaccount aan een ander e-mailadres te koppelen. Deze functionaliteit wordt wel in een later stadium beschikbaar gesteld. Voorlopig kun je een wijzigingsverzoek insturen via de knop ‘Wijziging doorgeven’.

Ik weet mijn wachtwoord niet. Wat nu?

Als het e-mailadres nog in gebruik is, kun je klikken op ‘Wachtwoord vergeten’. Dan ontvang je een e-mail waarmee je een nieuw wachtwoord kunt instellen. Een wachtwoord moet tenminste bestaan uit 8 tekens, waarvan minimaal 1 hoofdletter, 1 cijfer en 1 leesteken. Zorg ervoor dat je je wachtwoord alleen deelt met mensen die je vertrouwt.

Wat kan ik wijzigen als beheerder?

Bepaalde velden kunnen door de beheerder zonder controle door de moderatoren gewijzigd worden. Onderstaande informatie kan aangepast worden:

• Limieten (max. aantal plekken, camperlengte, verblijfsduur)
  • Openingsdata
  • Prijs voor 24 uur (minimum- en maximumprijzen, belasting p.p., stroomprijs per ampère)
  • Voorzieningen (alle, inclusief prijzen)
  • Notificatie bij nieuwe beoordeling
Overige wijzigingen
Voor overige wijzigingen kun je het wijzigingsformulier gebruiken. Het verzoek wordt dan beoordeeld door een van onze moderatoren en binnen twee weken verwerkt. Gaat het om een dringende wijziging, neem dan contact op met de NKC.

Ik wil iets wijzigen, maar heb geen toestemming om het zelf te doen via de beheerdersfunctie. Wat nu?

Sommige informatie kan niet gewijzigd worden. Zo is het niet mogelijk om een beoordeling van een gebruiker te verwijderen zonder gegronde reden. Voor andere wijzigingen kun je het wijzigingsformulier gebruiken. Het verzoek wordt dan beoordeeld door een van onze moderatoren en binnen twee weken verwerkt. Gaat het om een dringende wijziging, neem dan contact op met de NKC.

Iemand heeft een foto toegevoegd, maar ik wil deze laten verwijderen. Hoe kan dat?

Het is niet mogelijk om zelf foto’s te verwijderen. Je kunt wel in een wijzigingsverzoek aangeven welke foto je wilt laten verwijderen. Het verzoek wordt dan beoordeeld door een van onze moderatoren en binnen twee weken verwerkt.

Hoe kan ik zien dat iemand een beoordeling heeft toegevoegd?

Als een gebruiker een beoordeling geplaatst heeft, ontvang je een notificatie op het e-mailadres dat gekoppeld is aan je beheerdersaccount. In de e-mail staat een link waarmee je rechtstreeks op de locatiepagina terecht komt. Na het inloggen, kun je een reactie plaatsen. Houd er rekening mee dat alle beoordelingen en reacties die geplaatst worden openbaar zijn.

Hoe kan ik reageren op een beoordeling?

Nadat je ingelogd bent als beheerder, kun je een reactie plaatsen op een beoordeling. Hiervoor klik je op de knop vlak onder de betreffende beoordeling. Na het toevoegen van de reactie wordt de knop aangepast naar ‘bewerken’. Houd er rekening mee dat alle beoordelingen en reacties die geplaatst worden openbaar zijn.

Iemand heeft een onterechte beoordeling geplaatst. Kan ik daar wat aan doen?

Via het wijzigingsformulier kun je een verzoek doen aan de moderator om deze beoordeling te verwijderen. De moderator bepaalt of de beoordeling verwijderd wordt.

Wij hebben een tijdelijke actie. Hoe kan ik die doorgeven?

Het is niet mogelijk om tijdelijke acties te vermelden op Campercontact. Wel raden wij aan om tijdelijke acties via Facebook of Twitter te delen met NKC. Dit kun je doen door NKC te taggen in het publiciteitsbericht. Op Facebook kun je de NKC taggen met @NKC, op Twitter met #NKC.

Advertisement