• Vragen over de installatie van de app

• Heb je de Campercontact app nog niet op je telefoon of tablet staan? Download deze dan via Google Play (Android) of de App Store (iOS). Hier volgt een uitgebreide uitleg voor beide besturingssystemen.

Android
      Google-account aanmaken

Het downloaden van apps op een Android toestel gaat via de Google Play Store. Hiervoor heb je een Google-account nodig. Heb je nog nooit een app gedownload en ook geen Google-account? Maak dan eerst een account aan. Heb je al een google-account? Scrol dan verder naar ‘downloaden van de app Campercontact...’.

Aanmaken gaat als volgt:

1. Open het hoofdmenu Instellingen op het toestel.
      2. Ga naar ‘accounts’ en klik op ‘Account toevoegen’.
      3. Selecteer 'Google'.
      4. Kies Bestaand (als je een bestaand account wil toevoegen) of Nieuw (als je een nieuw account wil aanmaken).
      5. Volg de instructies om het account toe te voegen.

Download de app Campercontact op mijn Android toestel
      Klik op de icoon van de Play Store om deze te openen.
      Klik vervolgens op het loepje rechtsboven om te zoeken naar de app.
      Typ in het zoekveld ‘Campercontact’ (zonder aanhalingstekens) en zoek.

De App Campercontact zal vervolgens in beeld komen. Klik daar op.

Klik vervolgens op de 'installeren'-knop. Zodra de app is geïnstalleerd, verschijnt de knop Openen en kom je vanzelf bij het inlogscherm in de app.

iOS
      Apple ID aanmaken
      Ga naar de App store. Heb je nog nooit een app gedownload? Dan heb je waarschijnlijk ook geen Apple ID. Dit is account dat je nodig hebt om apps te downloaden. Maak dan eerst een Apple ID aan.

Op het moment dat je een Apple ID hebt, dan kan je met je (nieuwe) Apple ID inloggen in de App store en de app Campercontact downloaden.

Download de app Campercontact op mijn IPhone
      Klik op de zoekknop onderin beeld en typ ‘Campercontact’ (zonder aanhalingstekens). Het Campercontact icoontje verschijnt. Klik op de knop ‘Downloaden’ en vervolgens op ‘Installeer’. De Campercontact app wordt nu geïnstalleerd. Tip: doe dit als je met Wifi bent verbonden.

Zodra de app is geïnstalleerd verschijnt de knop Open en kom je vanzelf bij het inlogscherm in de app.

• De Campercontact app is ontwikkeld voor toestellen met een Android of iOS (Apple) besturingssysteem. Dit omvat meer dan 90% van de smartphones en tablets.

De app werkt optimaal op een toestel met Android-versie 6.0 of IOS 12.0 en hoger. De app is te downloaden voor Android toestellen met een besturingssysteem 4.1, 4.2, 5, 5.1, maar wij kunnen niet garanderen dat deze optimaal werken, omdat deze niet meer worden ondersteund door Android zelf.

Voor de beste ervaring is het raadzaam om de laatste versie van de app te gebruiken en het meest recente besturingssysteem op je toestel. Daarnaast kun je natuurlijk altijd gebruik maken van onze website www.campercontact.com

• Mogelijk heb je een verouderde, niet langer ondersteunde versie van Android of iOS. Daardoor kun je nieuwere versies van de app niet meer installeren of updaten. Hoe dit komt? In de Campercontact app zitten onderdelen van derden, zoals Google Maps. Omdat ook zij hun code voortdurend doorontwikkelen, werken deze onderdelen na verloop van tijd niet meer in de oudere besturingssystemen. Het is voor ons dan niet langer mogelijk om de werking ervan in stand te houden. Daarom moeten wij - net als andere apps - af en toe de minimum versie van een besturingssysteem verhogen. Als u uw besturingssysteem updatet of een nieuwer apparaat aanschaft met een nieuwer besturingssysteem, kunt u onze app daarop installeren.

• Vragen over het account

• Dit kan in de app en via campercontact.com

Via de app:
      Om gebruik te maken van de app dien je jezelf bij het eerste gebruik te registreren. Je wordt vanzelf door het registratieproces geleid middels een kort formulier.

Via campercontact.com:
      Klik rechts bovenin op ‘account’ en dan ‘account aanmaken’. Vanaf daar word je vanzelf door het registratieproces geleid, waarin je onder andere jouw e-mailadres, een gebruikersnaam en wachtwoord invult.

Let op! Je hoeft maar éénmalig een account aan te maken. Wissel je van toestel, dan kun je eenvoudig inloggen met hetzelfde e-mailadres en wachtwoord. Er kan geen nieuw account geregistreerd worden met een e-mailadres dat al in gebruik is.

• Campercontact is een platform voor en door camperaars. Alle informatie komt van camperaars zelf. Om informatie op te slaan als persoonlijke favoriet of ervaringen te delen met anderen heb je een account nodig. Daarnaast draagt het bij aan de betrouwbaarheid van de informatie op ons platform. Het moeten aanmaken van een account met persoonsgegevens voorkomt dat ‘Jan en alleman’ informatie kan toevoegen.

• Heb jij naast een mobiele telefoon ook een tablet of een tweede telefoon? Of wil jouw partner de app ook gebruiken op zijn/ haar toestel? Dat kan! Je kunt op meerdere toestellen inloggen met hetzelfde account. Ook tegelijkertijd. Log in dit geval in met dezelfde inloggegevens. Je hoeft niet nogmaals een nieuw wachtwoord aan te maken.

• Het e-mailadres waarmee je bij ons geregistreerd staat wordt weergegeven onder ‘Contactgegevens’ in Menu > Mijn profiel.

Ben je nog niet ingelogd en weet je niet meer met welk e-mailadres je ooit een account hebt aangemaakt? Klik dan eerst op de knop inloggen en dan op 'forgot password?’ en test in het vervolgscherm met je verschillende e-mailadressen of je een wachtwoord vergeten mail van ons krijgt. Als je bij ons geregistreerd staat met het ingevoerde e-mailadres, dan krijg je namelijk een mailtje waarmee je een nieuw wachtwoord kunt aanvragen. Na het aanmaken van dit wachtwoord, kun je inloggen met dit e-mailadres en het nieuw aangemaakte wachtwoord.

• In de app kun je jouw e-mailadres, gebruikersnaam en je profielafbeelding wijzigen. Ga hiervoor via het menu rechtsboven in het scherm naar ‘Mijn profiel’ en klik op ‘Profiel bewerken’.

• Je kunt je e-mailadres wijzigen via ‘Mijn Profiel’ in het hoofdmenu van de app.  Klik dus op het menu rechtsboven in je scherm, dan op ‘Mijn profiel’ en vervolgens op ‘Profiel bewerken’.  Onder het kopje ‘contactgegevens’ staat je e-mailadres. Deze kun je wijzigen door op het potloodje naast het veld te klikken.

Als NKC-lid wijzig je je e-mailadres via ‘Mijn NKC’ op www.nkc.nl.

• Wachtwoord vergeten? Geen probleem, dat kan de beste overkomen! Via deze link kun je een nieuw wachtwoord aanvragen. Na het invullen van je e-mailadres ontvang je een mailtje met daarin de mogelijkheid om een nieuw wachtwoord aan te maken.

Kun je ons mailtje niet vinden? Zoek dan eens in je spamberichten.

• Je koopt Campercontact PRO via de Campercontact app, via het menu item ‘Mijn aankopen’, via het menu item Campercontact PRO of via één van de banners die je als FREE-gebruiker tegenkomt in de app. Voor slechts € 2,49 per maand, of € 9,99 voor een heel jaar, profiteer je onder andere van de volgende voordelen: een onbeperkt aantal locaties bekijken per dag, korting op onze camperroutes, een app zonder advertenties, het opslaan van je favoriete camperlocaties, de offline modus in de app en zoek je nog sneller met de extra filtermogelijkheden.

In onderstaande filmpje is te zien hoe je Campercontact PRO koopt (via de Google Play Store). In dit geval wordt Campercontact PRO aangekocht met Google Play saldo.

Vertel me meer over Campercontact PRO!

Let op: Je kunt Campercontact PRO ook via de website kopen.

• Campercontact PRO is te koop in de app. Betalen gaat via de Apple store (voor iOS -gebruikers) en de Google Play Store (Android-gebruikers).

Betaalmethodes via de App store (iOS):

Wil je een betaalmethode toevoegen aan jouw Apple ID, bekijk dan deze uitleg.

Google Play Store (Android):

• Creditcard (American Express, MasterCard, Visa, Visa Electron)
      • Facturering via mobiele provider (KPN, Tele2, T-mobile, Vodafone)
      • Google Play-saldo en Google Play-cadeaukaarten
      • PayPal
      • My paysafecard
      • En via iDEAL? Kan ik als Android-gebruiker Campercontact PRO betalen via iDEAL? Indirect wel. Je kunt je Play-saldo verhogen via IDEAL en daarmee Campercontact PRO aankopen.

Wil je een betaalmethode toevoegen aan jouw Google Play account, bekijk dan deze uitleg.

In onderstaande filmpje is te zien hoe je Campercontact PRO koopt via de Google Play Store. In dit geval wordt PRO aangekocht met Google Play saldo (dat eerder opgewaardeerd is via iDeal).

• Ja, de volledige versie van de app wordt een PRO-versie genoemd en jouw account een PRO-account.

• Bij grote updates krijg je vanzelf een melding in de app dat je deze kunt bijwerken. Je mist dus nooit belangrijke verbeteringen. Wil je dit niet handmatig doen, ga dan naar Google Play of de App Store en stel daar in dat je Campercontact automatisch wilt updaten.

iOS

1. Ga naar de instellingen van je toestel
      2. Ga naar de ‘iTunes Store en App Store’
      3. Zet de schakelaar bij App-updates aan. Is er een nieuwe update beschikbaar van een van de apps die jij via de App Store of de iTunes Store hebt geïnstalleerd, dan wordt deze vanaf nu automatisch geïnstalleerd. Let op: dit geldt dus voor alle apps. Niet alleen voor de Campercontact app.

Android

1. Ga naar de Play Store
      2. Klik op de het menu item (de drie horizontale streepjes) linksboven
      3. Klik op ‘Mijn apps en games’
      4. Klik op het tabblad geïnstalleerd. Er opent een lijst met alle apps die via de Play Store zijn geïnstalleerd.
      5. Zoek de Campercontact app en klik daarop.
      6. Klik rechtsboven op het pictogram van de drie puntjes
      7. Klik op 'Auto update aan' en dan op ja. Je hebt nu ingesteld dat eventuele nieuwe updates van de Campercontact app automatisch worden geïnstalleerd.
    • Je koopt Campercontact PRO heel eenvoudig via jouw account bovenaan de website. Log dus even in of maak een account aan en klik op ‘Campercontact PRO kopen’. Voor slechts € 2,49 per maand of € 9,99 per jaar profiteer je van alle voordelen die op deze pagina staan beschreven.

Op de website:

1. Klik rechtsboven op account en log in of maak een nieuw account aan.
      2. Klik in datzelfde menu op Campercontact PRO kopen.
      3. Klik op de oranje koopknop.
      4. Kies een maand- of jaarabonnement en klik opnieuw op de oranje knop.
      5. Kies de betaalmethode en rond de transactie af.
      6. Nu heb je Campercontact PRO! We bevestigen dit binnen 30 minuten per e-mail.

PRO in de app kopen? Dat kan ook!

• Via jouw account bovenaan de website. Na het inloggen krijg je de optie om Campercontact PRO te kopen. Afrekenen gaat via de omgeving van onze betaalprovider Mollie. Je kunt met iDeal, creditcard, Bancontact & SOFORT betalen.

Bekijk ook: Betaalmethoden Campercontact PRO in de app

• Dit kun je zien via ‘Mijn profiel’. Of je nou in de app zit of via de website bent ingelogd. Voorbeeld: als je Campercontact PRO via app hebt gekocht, dan zijn de opties om Campercontact PRO aan te passen op de website inactief. En wordt er een melding weergegeven ‘Je hebt PRO aangeschaft in de app, je kunt je abonnement alleen in de app wijzigen/annuleren.'

• Wil je een betaalmethode toevoegen aan jouw store? Bekijk dan deze uitleg:

• Campercontact is niet alleen in Nederland actief en bekend, maar ook daarbuiten. Het woord PRO is een universeel woord dat internationaal beter begrepen wordt dan 'volledige versie'.

• Je kunt op verschillende manieren achterhalen of, en tot wanneer, jouw PRO-versie geldig is:

Via de app

• Bovenaan ‘Mijn Profiel’. Hier staat weergegeven of Campercontact PRO actief is en tot wanneer.
      • Via het menu-item 'Mijn Aankopen' in de app,
      • Via de aankoopgeschiedenis van de App store (iOS) en Google Play Store (Android). Hier vind je jouw aankoopbewijs terug met daarop de datum van aankoop. Tel hier 12 maanden bij op en je weet de einddatum.
      • Hier vind je info over het terugvinden van je aankoopgeschiedenis voor Apple: https://support.apple.com/nl-nl/HT204088
      • Hier vind je info over het terugvinden van je aankoopgeschiedenis voor Android: https://support.google.com/googleplay/answer/2850369?hl=nl

Via de website

In je account (onder ‘Mijn profiel') is zichtbaar of je PRO gebruiker bent en tot wanneer dit geldig is. Klik rechtsboven in de website op ‘account’ en log in. Klik dan op ‘Mijn profiel’. Op deze pagina, staat direct onder je gebruikersnaam en e-mailadres informatie over jouw PRO status ‘Campercontact PRO: actief (tot datum x)’.

• Het is op dit moment niet mogelijk om via de website een maandabonnement om te zetten in een jaarabonnement en andersom. Heb je jouw abonnement via de app gekocht? Dan zijn er wel mogelijkheden.

(Weet je niet waar je PRO gekocht hebt, bekijk dan de vraag ‘Hoe weet ik of ik PRO via de app of via de website heb gekocht?’)

Als iOS-gebruiker kun je jouw abonnement wel omzetten tijdens een lopende periode, maar het nieuwe abonnement gaat pas in na afloop van je oorspronkelijke abonnementsperiode.

Android-gebruikers moeten hun lopende abonnement eerst stopzetten om na afloop een nieuwe abonnementsperiode aan te schaffen.

Omzetten van de oorspronkelijke abonnementsperiode voor een iOS-gebruiker
      Om je maand abonnement om te zetten naar een jaarabonnement of andersom, ga je naar de app ‘instellingen’ op je toestel, klik je op je naam en dan op ‘Abonnementen’. Vervolgens schaf je de gewenste abonnementsperiode aan. Let op: het nieuwe abonnement gaat pas in na afloop van je huidige abonnementsperiode.

Stopzetten + opnieuw afsluiten van een abonnementsperiode voor een Android-gebruiker
      Je kunt je huidige abonnement stopzetten via de Play store app. Klik op je profielfoto - kies betalingen en abonnementen - en dan opzeggen onder abonnementen. Dit kan tot 24 uur voor de verlengdatum. Je vindt de verlengdatum van jouw abonnement in het menu item ‘Mijn aankopen’ in de app.

Heb je Campercontact PRO stopgezet, dan behoud je de PRO-versie tot het einde van je oorspronkelijke abonnementsperiode, daarna wordt je account teruggezet naar de FREE-versie van de app. Je schaft Campercontact PRO vervolgens opnieuw aan via het menu item ‘Mijn aankopen’, via het menu item Campercontact PRO of via één van de banners die je als FREE-gebruiker tegenkomt in de app. Voor slechts € 2,49 per maand, of € 9,99 voor een heel jaar.

• Sinds versie 6.6.0 bieden we Campercontact PRO op veler verzoek aan in abonnementsvorm. Heb jij Campercontact PRO aangeschaft in deze, of een latere versie van de app, dan betekent dit dat je de PRO-versie houdt, totdat je opzegt. Je verlengt automatisch met een maand of jaar (afhankelijk van de abonnementstermijn die je hebt gekozen), waardoor je hier geen omkijken meer naar hebt. Je vindt de verlengdatum in het menu item ‘Mijn aankopen’ en kan jouw abonnement stopzetten tot 24 uur voor de verlengdatum. Opzeggen gaat als volgt:

IOS:

3. Klik op 'Abonnementen'

Heb jij PRO aangeschaft vóór versie 6.6.0, dan wordt de PRO-versie automatisch omgezet naar FREE. De einddatum van jouw PRO-versie wordt weergegeven in het menu item ‘Mijn aankopen’.

• Jouw Campercontact PRO aankoop is gekoppeld aan jouw account, waardoor je die, ook bij het inloggen op een ander of een nieuw toestel, in principe niet hoeft te herstellen. Maar is Campercontact PRO onverhoopt niet actief en je hebt er wel recht op, klik dan op ‘Herstel alle aankopen’ in het menu item ‘Mijn aankopen’ in de app om de PRO-versie opnieuw te activeren. Er wordt dan een connectie gemaakt met de App store (iOS gebruikers)/ de Google Play store (Android-gebruikers). Daarom moet je, om je aankoop succesvol te herstellen, in de App store (iOS)/ Google Play store (Android) ingelogd zijn met hetzelfde Apple ID/ Google account, waarmee je Campercontact destijds hebt aangekocht. Na deze actie is je PRO-versie gekoppeld aan je Campercontact account.

Wil je vervolgens op meerdere toestellen jouw PRO-versie kunnen gebruiken, dan moet je daar met datzelfde Campercontact account inloggen in de app.

• Dat is helaas niet mogelijk. Als je geen Campercontact PRO-versie meer wilt, dan kun je jouw abonnement stopzetten tot 24 uur voor de verlengdatum. Je vindt de verlengdatum in het menu item ‘Mijn aankopen’. Opzeggen gaat als volgt:

iOS:

3. Klik op 'Abonnementen'

Je houdt de PRO-versie tot het einde van je oorspronkelijke abonnementsperiode. Daarna wordt je account overgezet naar FREE.

Heb jij PRO aangeschaft vóór versie 6.6.0, dan hoef je jouw abonnement niet zelf stop te zetten. De PRO-versie wordt dan automatisch omgezet naar FREE op het moment dat jouw PRO-versie verloopt. De einddatum van jouw PRO-versie wordt weergegeven in het menu item ‘Mijn aankopen’.

• Let op: Dat ligt eraan of je PRO via de app of de website hebt gekocht.

Je kunt jouw abonnement stopzetten tot 24 uur voor de verlengdatum.  Heb je Campercontact PRO stopgezet, dan behoud je de PRO-versie tot het einde van je oorspronkelijke abonnementsperiode, daarna wordt je account teruggezet naar Campercontact FREE.

PRO opzeggen via de app

iOS:

3. Klik op 'Abonnementen'

PRO opzeggen via de website

Heb je Campercontact PRO gekocht via de website? Dan kun je PRO uitsluitend via de website beëindigen. Dat doe je als volgt:

1. Log in met jouw Campercontact account.
      2. Klik in het menu op Campercontact PRO.
      3. Klik op ‘Abonnement opzeggen’.
      4. Volg de stappen op het scherm.
      5. Nu heb je weer een FREE-account. We bevestigen dit per e-mail.

Weet je niet waar je PRO gekocht hebt, bekijk dan de vraag ‘Hoe weet ik of ik PRO via de app of via de website gekocht heb?’

• Je kunt als volgt jouw account verwijderen:

1. Open de app.
      2. Klik rechtsboven op het menu.
      3. Klik naast het taalvlaggetje op de optie 'Account verwijderen'.
      4. Vink het vakje aan en klik op de button Account verwijderen.
      5. Jouw account is verwijderd en je bent nu uitgelogd.

Denk er goed over na voordat je op de knop drukt, want verwijderd is ook echt verwijderd. We kunnen dit niet terugdraaien. Je kunt nadien een nieuw account aanmaken, maar jouw vroegere data hangt niet aan jouw nieuwe account. Dit kunnen wij ook niet voor je koppelen.

Let op: heb je Campercontact PRO? Dit is een abonnement dat je zelf moet opzeggen in jouw appstore. Zie ook: Hoe zeg ik Campercontact PRO op?

• We onderscheiden twee soorten data:

1. Persoonlijke data: alles wat tot jou als persoon te herleiden is, zoals je e-mailadres, naam en informatie over bijvoorbeeld jouw camper. Deze data verwijderen we volledig uit ons systeem.
      2. Gegevens over camperlocaties die je met ons gedeeld hebt: reviews, nieuwe locaties en wijzigingen aan bestaande locaties. Al deze informatie bewaren we binnen het platform, omdat dit niet-persoonlijke informatie is. We anonimiseren deze data, zodat iedere link met jouw persoon verdwenen is. Foto’s zijn met veel moeite mogelijk wél tot jouw persoon te herleiden, dus die verwijderen we wél.

• Ja, dat kan. Het systeem herkent jou op basis van het e-mailadres. Alle aankopen, je PRO abonnement, routes en bijvoorbeeld favorieten zijn dan gewoon toegankelijk.

• Ja, om je te koppelen aan je bestaande account kijkt het systeem naar je e-mailadres. Let erop dat je bij Apple login 'Deel mijn e-mail adres met Campercontact' hebt aangevinkt. Gebruik je een ander adres, dan maken we een nieuwe gebruiker aan. Je eventuele instellingen, aankopen, favorieten etc. zijn dan niet beschikbaar in de app.

• Ja dit kan. Mocht je problemen ondervinden, dan kan je altijd opnieuw je wachtwoord opvragen via 'Wachtwoord vergeten'.

• Als je lid bent van de NKC en je gebruikt voor Campercontact hetzelfde e-mailadres, dan hoeft dat niet. Wij nemen jouw lidmaatschapsnummer over. Je vindt jouw nummer terug via Menu > Mijn profiel > Profiel bewerken > Onderin bij ‘Overige gegevens’ staat jouw NKC-lidnummer.

• Dan gebruik jij voor Campercontact een ander e-mailadres dan voor je lidmaatschap bij de NKC (het e-mailadres dat in ‘Mijn NKC’ staat). Hierdoor kunnen wij niet herleiden dat jij recht hebt op de PRO-versie van Campercontact. Om gebruik te maken van de PRO-versie van Campercontact, log je dus in met het e-mailadres dat je gebruikt voor je lidmaatschap bij de NKC.

• Vragen over het gebruik

• Als je de app opstart, krijg je vanzelf een scherm te zien met de opties: account aanmaken (hier klik je alleen op als je nog geen account hebt en Campercontact dus voor het eerst gebruikt) en inloggen.

Om in te loggen klik je op inloggen om vervolgens het e-mailadres en wachtwoord in te voeren waarmee je bij ons bekend bent. Klik dan op Log in en je bent ingelogd en kunt van start! NKC-leden loggen in met het e-mailadres van hun lidmaatschap. Log je via dat mailadres en bijbehorende wachtwoord in, dan heb je automatisch toegang tot de PRO-versie van Campercontact.

Log je voor het eerst in via de 'nieuwe' versie van onze app (voor het eerst sinds september 2020?) dan vraag je een nieuw wachtwoord aan via ‘forgot password'. Hier vul je het e-mailadres in waarmee je bij ons bekend bent. Je krijgt dan een e-mail met daarin een link om het wachtwoord aan te passen. Klik op die link en stel een nieuw wachtwoord in. Als je ziet dat dit gelukt is, dan keer je terug naar de app en log je in met je e-mailadres en je zojuist gekozen wachtwoord.  Je kunt nu van start, veel plezier!

Hulp nodig bij de eerste keer inloggen? Bekijk onderstaande video ‘hoe moet ik inloggen’.

• Je kunt zowel via de app als op onze website kun je op verschillende manieren zoeken naar locaties. Via de kaart, door gebruik te maken van de filtermogelijkheden in de lijst en door middel van het zoekveld boven in de lijst.

De kaart toont maximaal 50 locaties in het gebied. En diezelfde 50 in de lijst eronder. Welke dat zijn wordt bepaald door de sortering die aanstaat in de lijst eronder (afstand, relevantie, prijs en beoordeling). Bij sortering op relevantie wordt de locatie in dat gebied met veel reviews en een hoge score boven in de lijstweergave getoond en staat hij dus ook op de kaart erboven. Zet je die sortering op afstand (van waar je je op dat moment begeeft), prijs of beoordeling, dan veranderen de resultaten. Ook als je jouw positie op de kaart wijzigt of verder in of uitzoomt en daarna klikt op de knop 'zoek in dit gebied', veranderen de resultaten.

• Daar zijn twee mogelijke oorzaken voor:

• De app toont alleen namen die daadwerkelijk voorkomen in de database. Zo kan het zijn dat een klein dorpje wel voorkomt op bijvoorbeeld Google Maps, maar niet in onze app, omdat er geen enkele camperlocatie aan is verbonden.
      • Je hebt een offline land gedownload in een andere taal dan de taal waarop jouw app nu is ingesteld. Heb je bijvoorbeeld een land gedownload terwijl je de app had ingesteld op het Engels? Dan kunnen plaatsnamen in een andere taal weleens ontbreken. Bijvoorbeeld Vienna (Engels) komt niet voor in het Nederlands, maar wel als Wenen. In het Duits dan weer alleen als Wien.
    • Je kunt de app instellen in jouw voorkeurstaal via de landen vlag in het menu. Je hebt hierbij keuze uit zes standaardtalen. Klik hiervoor op de witte menubutton rechtsboven in je scherm, onder in dit menu vind je een landen vlag. Klik hierop om deze te wijzigen naar één van de andere vijf mogelijke talen.

• Dit wordt weergegeven in het menu.

Versie van de Campercontact app
    • Als PRO-gebruiker (waaronder NKC-leden) kun je de app Campercontact offline gebruiken. Je slaat de gewenste informatie offline op via Menu > Offline locaties. Dit doe je ook opnieuw als je dit in de vorige versie van de app ooit hebt gedaan. Deze informatie is namelijk niet meegenomen.

Met een Android-toestel kun je ervoor kiezen deze informatie op te slaan op een SD-kaart.

Tip: Om ruimte te besparen op je toestel download je alleen de offline kaarten en locaties van de landen waar je doorheen reist en waar je uiteindelijk verblijft.

• De offline modus is ontwikkeld voor de momenten dat je zonder internetverbinding komt te zitten. Als je van tevoren landen hebt gedownload, kun je op zo'n moment tóch de beste camperlocatie vinden. Hoe werkt het precies?

(Verderop vind je ook een uitlegvideo).

Offline modus inschakelen

• Op het moment dat je onbedoeld zonder verbinding komt te zitten, geeft de app een melding. Daar staat in dat je op het groene wifi-icoontje (rondje met twee boogjes erboven) op de kaart moet klikken om de offline modus te gebruiken.
      • Ga naar een scherm waarop je de kaart kunt zien en klik op het groene wifi-icoontje links onderaan de kaart.
      • Je ziet nu een pop-upschermpje met de vraag of je wilt overschakelen naar de offline modus. Kies hier Doorgaan.
      • Nu is het wifi-icoontje grijs geworden en zie je de offline kaart. Je kunt nu zoeken in de landen die je gedownload hebt.
      • Ook als je wél verbinding hebt, maar geen data wilt verbruiken, kun je op het wifi-icoontje klikken en de offline modus inschakelen.

Online modus inschakelen

• Zodra jouw toestel merkt dat er weer een verbinding beschikbaar is, zie je een melding in beeld. Daarin staat dat je op het grijze wifi-icoontje (rondje met twee boogjes erboven) moet klikken om de online modus te gebruiken.
      • Ga naar een scherm waarop je de kaart kunt zien en klik op het grijze wifi-icoontje links onderaan de kaart.
      • Je ziet nu een pop-upschermpje met de vraag of je wilt overschakelen naar de online modus. Kies hier Doorgaan (wil je dat niet, klik je op Annuleren en blijf je in de offline modus).
      • Nu is het wifi-icoontje groen geworden en zie je de online kaart. Je kunt nu zoeken in de volledige database van Campercontact.
      van online naar offline schakelen op iOS
    • Als PRO-gebruiker en NKC-lid kun je de app Campercontact offline gebruiken. En dus offline kaarten downloaden via Menu> Offline locaties. Hier zie je welke kaarten er worden aangeboden en zie je tevens hoe groot dat bestand is.

• Ja, met de meeste Android-toestellen is dat mogelijk (iOS heeft deze optie niet). Je slaat de offline informatie als volgt op: ga naar Menu > Offline locaties en klik bovenaan het scherm op Opslagvoorkeuren. Nu kun je kiezen om op te slaan op Toestel of SD-kaart. Achter beide opties zie je hoeveel ruimte je nog beschikbaar hebt.

Let op: downloaden op een SD-kaart gaat veel langzamer dan downloaden op jouw toestel. Het installeren duurt lang, omdat het toestel mappen moet aanmaken op de kaart en daar alle data over moet verdelen. Zorg er dus voor dat je geen haast hebt. Eenmaal geïnstalleerd heb je alles bij je wat je onderweg nodig hebt!

Zie je geen optie om offline landen op jouw SD-kaart op te slaan? Hiervoor kunnen meerdere redenen zijn:

• Er zit geen SD-kaart in het toestel.
      • Soms zie je geen keuzemogelijkheid, omdat je zelf al eens hebt aangegeven dat de SD-kaart die je in jouw toestel gestopt hebt, gebruikt moet worden als extra interne opslag (dit is mogelijk vanaf Android-versie 6.0). Dan komen apps en de bijbehorende data automatisch terecht op jouw SD-kaart. Dat hoef je dan dus niet extra aan te geven. Heb je deze keuze niet gemaakt en er juist voor gekozen om de SD-kaart te gebruiken als portable storage (mobiele opslag), dan zie je de keuzemogelijkheid wel altijd. Dat geldt ook bij een Android-versie lager dan 6.0.
    • Hiervoor kunnen meerdere redenen zijn:

• Er zit geen SD-kaart in het toestel.
      • Soms zie je geen keuzemogelijkheid, omdat je zelf al eens aangegeven dat de SD-kaart die je in jouw toestel gestopt hebt, gebruikt moet worden als extra interne opslag (dit is mogelijk vanaf Android-versie 6.0). Dan komen apps en de bijbehorende data automatisch terecht op jouw SD-kaart. Dat hoef je dan dus niet extra aan te geven. Heb je deze keuze niet gemaakt en er juist voor gekozen om de SD-kaart te gebruiken als portable storage (mobiele opslag), dan zie je de keuzemogelijkheid wel altijd. Dat geldt ook bij een Android-versie lager dan 6.0.
    • Dat kan zeker. Je kunt gewoon doorgaan met locaties zoeken en bekijken. De download gaat gewoon verder. Als je weer terugkomt in het overzicht met Gedownloade landen, zie je dat de download is afgerond, of dat het percentage inmiddels is opgelopen.

Let op: met een iOS-apparaat is het van belang dat je de app niet verlaat tijdens het downloadproces. Doe je dat wel, dan bestaat de kans dat het toestel de app afsluit en dat je download mislukt.

Heb je een Android? Dan blijft de download ook werken als je een andere app gebruikt of de telefoon even vergrendelt en weglegt.

• Heb je een iPhone of iPad? Dan is dat niet het geval. Dit is een beperking van iOS (besturingssysteem van Apple). Het is dus van belang dat je de app niet verlaat tijdens het downloadproces. Doe je dat wel, dan bestaat de kans dat het toestel de app afsluit en dat de download mislukt.

Heb je een Android? Dan blijft de download ook werken als je een andere app gebruikt of de telefoon even vergrendelt en weglegt (niet volledig uitzetten). Als je weer terugkomt in het overzicht met Gedownloade landen, zie je dat de download is afgerond, of dat het percentage inmiddels is opgelopen.

• Het downloaden van offline kaarten en alle bijbehorende data zelf gaat vrij snel (uiteraard sterk afhankelijk van de grootte van het land en de snelheid van jouw internetverbinding), maar het juist inrichten op het toestel of op de SD-kaart kan veel tijd in beslag nemen. Het downloaden en inrichten valt allemaal onder het downloadproces in jouw app. De downloadtijd kan gemiddeld oplopen tot ergens tussen de 2 en 20 minuten. Het duurt even, maar daarna heb je alles wat je nodig hebt voor onderweg!

Opslaan op een SD-kaart is heel handig, maar het duurt nog aanzienlijk langer dan op het toestel zelf. Houd daar rekening mee. Bij grote landen kan dit zelfs langer dan een uur duren. Zorg dus dat je de gewenste offline kaarten al vóór de vertrekdag downloadt, dan kun je meteen vertrekken en hoef je niet te wachten totdat alles opgeslagen is.

Ondertussen kun je gewoon locaties blijven zoeken of (als je Android hebt) een andere app op je toestel gebruiken. De download gaat gewoon verder.

• Daar kunnen meerdere oorzaken voor zijn:

• Misschien is jouw verbinding even weggevallen.
      • Als je download naar een SD-kaart (Android), verloopt het installeren van het pakket langzaam. Je kunt de app gelukkig gewoon blijven gebruiken.
      • Heb je een SD-kaart in jouw toestel zitten en komt de download erg lang niet verder dan een bepaald percentage? Dan kan het zijn dat jouw SD-kaart vol zit. De download kan dan niet verdergaan. Tip: om er zeker van te zijn dat je hier niet tegenaan loopt, kun je op in het scherm ‘Offline locaties’ klikken op ‘Opslagvoorkeuren’. Dan zie je hoeveel MB je nog over hebt en weet je dus of een nieuw land op jouw toestel zal passen.
    • Elke dag vinden er vele veranderingen plaats bij locaties op Campercontact. En daar blijf je graag van op de hoogte. Daarom werken we de offline landen zeer regelmatig bij. Hoe weet je of er een update is voor één of meer van de door jouw gedownloade landen? Ga naar Menu > Offline locaties. Je ziet bovenaan een overzicht van de landen die je gedownload hebt. Zijn er updates, dan zie je ze daar staan. Even op bijwerken klikken en alles is weer actueel!

Offline landen bijwerken en downloaden
    • Ja dat kan. Je verwijdert een offline kaart als volgt: ga naar Menu > Offline locaties. Je ziet bovenaan een overzicht van de landen die je gedownload hebt. Klik naast het land dat je wilt verwijderen op het knopje en alle kaarten en data van dat land zijn verwijderd. Het land staat dan niet meer bij Gedownloade landen, maar bij Beschikbare landen.

Daarnaast kun je een download onderbreken (cancellen). Dan stopt de app met het downloaden van het bestand en alles wat je al gedeeltelijk had gedownload verdwijnt van je toestel.

• Indien je beschikt over Campercontact PRO, dan kun je kiezen uit de volgende navigatie apps (als je die op je toestel hebt geïnstalleerd):

• Android: Google Maps, Apple Maps, TomTom Go Navigation, Waze, Sygic, Maps.ME, OsmAnd
      • iOS: Google Maps, Apple Maps, TomTom Go Navigation, Waze, OsmAnd, Sygic, Maps.me en CoPilot
    • Op het moment dat je op de ‘route-knop’ in de app klikt, dan krijg je de mogelijkheid om een keuze te maken uit de navigatie-apps op je toestel. Om dit navigeren mogelijk te maken is normaliter gesproken een internetverbinding nodig. Maar, er zijn apps, zoals Google Maps, waar je ook offline kaarten kunt downloaden. Download je deze voor vertrek, of op een locatie met goede wifi verbinding, dan kun je Campercontact offline gebruiken om camperlocaties te zoeken en ook nog offline naar een locatie navigeren.

• In de Campercontact app heb je altijd de meest up-to-date informatie. Je hebt daarvoor wel een internetverbinding nodig. Vind je dat vervelend? Gebruik dan de offline versie* van de app waarin je mogelijkheid hebt om locaties offline op te slaan. Dan verbruik je onderweg geen data.

* Functionaliteit voor PRO-gebruikers

• Onze app moet jouw locatie kunnen bepalen om camperlocaties bij jou in de buurt weer te kunnen geven. Hiervoor moet de locatiebepaling van je toestel aanstaan. Controleer daarnaast of de app toestemming heeft om jouw locatiegegevens (GPS-gegevens) te raadplegen. Je kunt dit controleren via de instellingen van je smartphone of tablet en dan ‘app-beheer/ applicatiebeheer/apps’.

• De app bepaalt jouw locatie via GPS. De locatieservice van jouw telefoon of tablet moet dan ook aanstaan om de locatie te bepalen. Controleer daarnaast of de Campercontact app toestemming heeft van je telefoon om toegang te krijgen tot deze gegevens. Ga hiervoor naar de instellingen van je toestel, zoek de app Campercontact via app- of applicatiebeheer en geef deze toegang tot jouw locatie.

• Nee, die blijven behouden. En zijn gekoppeld aan je account. Log op je nieuwe telefoon dus in met hetzelfde account.

• Gebruikers met een PRO-account kunnen favoriete camperlocaties terugvinden in de app via het Menu > Mijn favorieten.

Daarnaast heb je de mogelijkheid op je favorieten op de kaart te zien via:

• een knop ‘bekijk op de kaart’ onder in het menu item ‘mijn favorieten’.
      • via de filter: ‘mijn favorieten’
      • via de snelfilter: ‘mijn favorieten’

Goed om te weten: de kaart toont maximaal 50 locaties. Om meer favorieten op de kaart te bekijken klik je onderaan de lijst op 'meer'. Welke locaties er worden getoond wordt bepaald door de sortering die aanstaat in de lijst eronder (afstand, relevantie, prijs en beoordeling). De resultaten veranderen o.a. op het moment dat je jouw positie op de kaart wijzigt of in- of uitzoomt en daarna klikt op de knop 'zoek in dit gebied'.

Waar vind ik mijn favoriete locaties
    • Dat kan zeker. Jouw apparaat heeft onthouden wat jouw favorieten zijn. Dus als jij een land hebt gedownload voor offline gebruik en je hebt daar ook een favoriete locatie, dan krijg je die keurig te zien. Let op: je kunt alleen favorieten opslaan als je de app online gebruikt.

• Ga via het hoofdmenu rechtsboven in de app naar favorieten. Open de locatie die je als favoriet wil verwijderen. En klik op het groene hartje om de locatie te verwijderen als favoriet.

Favoriet verwijderen - Campercontact app
    • Op campercontact.com vind je alle camperlocaties die op het platform staan. Met basisinformatie om je een beeld te geven. Op de website kun je inloggen voor meer functionaliteiten, maar dat hoeft niet. In de app moet je inloggen om de app te kunnen gebruiken.

De website bevat een bedrijvengids via de sectie ‘bedrijven’, de app niet. Daarnaast zie je op de website en de FREE-versie van de app advertenties, maar als je de PRO-versie van de app hebt, niet. Tot slot hebben PRO-gebruikers de mogelijkheid om de app offline te gebruiken.

• Klik op de website rechtsboven op ‘account’ en dan ‘inloggen’. Je krijgt dan een inlogscherm te zien waar je jouw Campercontact inloggegevens invoert. Gebruik hiervoor dezelfde gegevens als in de app.

inlogknop op de website
    • Met de gratis versie van Campercontact kun je alle camperlocaties zien, maar je hebt minder functionaliteiten dan iemand met een PRO-account. Daarnaast zie je met de FREE-versie advertenties in de app. Met de PRO-versie zie je deze niet.

Voor slechts € 2,49 per maand of € 9,99 voor een heel jaar profiteer je onder andere van:

• een onbeperkt aantal locaties bekijken per dag
      • Alle beschikbare foto's en reviews
      • een app zonder advertenties
      • het opslaan en bekijken van je favoriete camperlocaties
      • de mogelijkheid om de app te gebruiken zonder internetverbinding
      • extra filtermogelijkheden

Bekijk ook:

• Dit kun je op veel verschillende manieren terugzien. Bijvoorbeeld aan:

• Bovenaan ‘mijn profiel’ in de app en op de website. Hier staat weergegeven of Campercontact PRO actief is of niet.
        Het aantal reviews en foto’s dat bij een locatie wordt getoond. Met een FREE-account zie jij maximaal 3 reviews en maximaal 5 foto’s bij een locatie.
      • FREE-gebruikers zien een groen ‘Upgrade’ icoontje in de kaart in de app. PRO-gebruikers niet.
      • De advertenties die worden getoond tussen de zoekresultaten. PRO-gebruikers zien deze advertenties niet.
      • Het Campercontact PRO scherm in de app dat naar voren komt als je een functie aanklikt die alleen beschikbaar is als PRO-gebruiker.
      • Het menu item ‘Campercontact PRO’ in de app: Als FREE-user krijg je hier de mogelijkheid om de app te kopen.

Hier lees je meer over de verschillen tussen FREE en PRO.

• Dit klopt. Als je via het tabblad ‘bedrijven’ op onze website zoekt, dan bevind je je in onze bedrijvengids en zoek je naar camperbedrijven. Deze gids biedt de volgende type camperbedrijven: camperverkoop, camperverhuur, camperonderhoud, camperaccessoires, wasstraten, camperbouw, stallingen, weegstations. Ben je op zoek naar een camperplaats, camping of serviceplaats, dan zoek je deze via de homepage van onze website of via de Campercontact app.

• Dit is helaas (nog) niet mogelijk.

• Ja, dit kan. Via ‘Mijn bijdragen’ in je profiel. Ga hiervoor naar Mijn profiel in de app of op de website en dan naar ‘Mijn bijdragen’. Je vindt hier alle bijdragen die je ooit met Campercontact hebt gedeeld terug.

Mijn bijdragen in mijn profiel - Campercontact
    • UPDATE 6-10-2022: we bieden geen POI-downloads meer aan via onze webshop. Mensen die eerder POI-downloads hebben gekocht via de shop behouden het recht op een jaar lang, ieder kwartaal, geüpdatete data. We updaten de data nog altijd ieder kwartaal. Zo beschik je vanaf het moment van aankoop nog steeds 12 maanden lang over een up-to-date bestand die je op jouw navigatiesysteem kan zetten.

NKC-leden
      De POI-downloads blijven wel beschikbaar voor NKC-leden en zijn te vinden via Mijn NKC. Ben jij NKC-lid en wil je toegang tot de downloads? Log dan in via Mijn NKC op nkc.nl en bezoek dan deze pagina.

-----

Dat kan. Campercontact biedt verschillende POI-downloads (ook wel datasets) met camperlocatie informatie aan, zodat jij eenvoudig naar de volgende overnachtingsplaats navigeert. We bieden deze POI-downloads aan in drie bestandformaten: .ov2, .csv en .kml.

Hoe werkt dat dan?
      Na aanschaf in de shop ontvang je een downloadlink op de aankooppagina in je browser én per mail. De link is een jaar lang geldig en kan dertig keer worden gebruikt. De bestanden blijven natuurlijk in je eigen beheer. Maar na 12 maanden zal de downloadlink niet meer werken. Ook stopt de werking van die link zodra je het maximaal aantal downloads hebt bereikt.

• Wil jij er, net als honderdduizenden andere camperaars én locatiebeheerders, voor zorgen dat Campercontact up-to-date blijft? Voeg dan eens een nieuwe locatie toe, wat nieuwe locatiefoto’s of deel een review. En kom je iets tegen wat niet klopt, geef dan een wijzigingsverzoek door. Klik hiervoor op het oranje plusje.

Wil je een locatie toevoegen in de app, dan klik je op de oranje plusknop in het lijstoverzicht. Wil je een locatie toevoegen via onze website, dan klik je rechtsboven op ‘account’ en dan ‘nieuwe locatie toevoegen’. Vanaf dan volg je de stappen in je scherm. Wil je een foto of review toevoegen aan een locatie of een wijziging doorgeven, dan open je die locatie en klik je daar op het oranje plusje. Dit geldt voor zowel de app als de website.

Onze moderatoren bekijken jouw bijdrage en plaatsen deze op Campercontact. Als het allemaal klopt natuurlijk. Al deze informatie komt bij ons binnen en zal binnen twee weken worden behandeld.

In deze video leggen we je uit hoe je een review toevoegt.

• Het komt wel eens voor dat automatisch gegenereerde e-mails als spam worden gezien, waardoor mailtjes over het aanmaken van een account of de 'wachtwoord vergeten mail' niet in je inbox belanden. De e-mail belandt dan in de ongewenste e-mail- of spambox.

• Camperroutes

• Ja, de Campercontact camperroutes zijn beschikbaar in de app en per dag voor je uitgestippeld. Ook is er een mogelijkheid om een beknopte PDF van de route uit te printen en mee te nemen voor onderweg. Handig als je even geen internetverbinding hebt. Op deze pagina vind je een overzicht van alle routes.

• Op deze pagina vind je een overzicht van alle Campercontact camperroutes. We blijven nieuwe routes toevoegen.

• Je krijgt toegang tot alle informatie van de route in de app. Informatie over het te bezoeken land, voorgestelde reisdagen, rustdagen, alle highlights in de omgeving inclusief contactinformatie.

Daarnaast wordt de route ook nog in een PDF-vorm toegevoegd aan je account. Op die manier kan je de route printen voor onderweg, mocht je daar behoefte aan hebben.

• De meeste camperroutes die je in de app ziet zijn ontwikkeld door ervaren reisbegeleiders van de NKC ten behoeve van de groepsreizen.

Een klein aantal routes is ontwikkeld door partners met wie wij samenwerken. Dit is ook aangegeven bij die routes.

De routes zijn bedoeld als inspiratie voor jouw persoonlijke camper avontuur. Gouden tips voor onderweg, waar je uiteraard van kunt afwijken.

• Je schaft een camperroute aan via het tabje ‘routes’ in het beginscherm van de Campercontact app. Klik op de gewenste route en vervolgens rechtsonder op de knop ‘route kopen’. Volg dan de stappen in je scherm.

• Je vindt de Campercontact camperroutes in het tabje ‘routes’ in het beginscherm van de Campercontact app. En via ‘Mijn aankopen’ in het menu.

Via het menu - Mijn Profiel – Mijn gekochte routes, vind je een beknopte PDF van de route. Deze kun je downloaden (en printen). Handig voor onderweg.  Android-gebruikers hebben toegang via de app en hun profiel op campercontact.com. IOS-gebruikers kunnen deze PDF alleen downloaden via ‘Mijn profiel’ op campercontact.com.

• Op dit moment zijn routes alleen aan te schaffen binnen de Campercontact app (te downloaden via de App store (iOS) en de Google Play store (Android)

• Via campercontact.com kun je een PDF-versie van de route raadplegen. Hiervoor ga je naar campercontact.com, log je rechtsboven in via ‘account’. Via ‘Mijn profiel’ kom je dan bij ‘Mijn gekochte routes’ uit. Een digitale versie van de routes, zoals in de app, is op de website niet voorhanden.

• Ja als PRO-gebruiker profiteer je van € 2,- korting op iedere Campercontact camperroute. De prijs van de camperroute staat bij die route in de app en op de route pagina's op Campercontact.com. Hier vind je een overzicht van alle Campercontact camperroutes.

• Het is niet mogelijk om de route, inclusief alle bijbehorende informatie en POI's offline te raadplegen. Wil je onderweg informatie hebben over de route en de bezienswaardigheden, download dan voor vertrek een beknopte PDF van de route (en print deze om mee te nemen voor onderweg). Android-gebruikers downloaden deze PDF via ‘Mijn profiel’ in de app of via ‘Mijn profiel’ op campercontact.com. IOS-gebruikers kunnen deze PDF alleen downloaden via ‘Mijn profiel’ op campercontact.com

• NKC biedt in de NKC webshop ook routes aan, maar deze verschillen van de Campercontact camperroutes. Campercontact biedt digitale routes aan via de Campercontact app. Deze routes zijn per dag uitgewerkt in de app, inclusief camperlocaties en bezienswaardigheden in de omgeving. Bezienswaardigheden waar je vanuit de app direct naartoe kunt navigeren middels de route knop in de app. Koop je een camperroute via Campercontact, dan krijg je daar ook een beknopte PDF van de route bij. Deze vind je via het menu-item Mijn profiel.

Schaf je een route aan via de webshop van de NKC, dan schaf je enkel een PDF aan. Dit verklaart het prijsverschil tussen de NKC camperroutes en de Campercontact Camperroutes.

• De basis van de NKC Camperroutes zijn de NKC-groepsreizen. Dit zijn zorgvuldig uitgestippelde routes door ervaren camperaars. Zij hebben als NKC-reisbegeleiders deze reizen 'omgezet' naar camperroutes voor camperaars die liever zelf op pad gaan. Deze routes zijn of (het merendeel ervan) worden gedigitaliseerd tot camperroutes in de app. Dit wil zeggen dat ze per dag zijn uitgewerkt in de app, inclusief camperlocaties en bezienswaardigheden en in de omgeving. Bezienswaardigheden waar je vanuit de app direct naartoe kunt navigeren middels de route knop in de app. Koop je een camperroute via Campercontact, dan krijg je daar ook een PDF van de route bij. Deze vind je via het menu-item Mijn profiel.

Schaf je een route aan via de webshop van de NKC, dan schaf je enkel die PDF aan. Dit verklaart het prijsverschil tussen de NKC Camperroutes en de Campercontact Camperroutes.

• Ja, als NKC-lid profiteer je van € 2,- korting op iedere Campercontact camperroute. De prijs van de camperroute staat bij die route in de app en op de route pagina's op Campercontact.com. Te bereiken via deze pagina.

• Heb jij in het verleden één of meerdere van deze routes (via Campercontact, dan wel de NKC) gekocht, dan kun jij de meest recente versie ervan digitaal terugvinden in de app via het tabblad ‘routes’ en via het menu item ‘mijn aankopen’.

In beide gevallen geldt: je vindt de aangekochte routes alleen terug als je ingelogd bent met hetzelfde account/e-mailadres, waarmee je destijds de route hebt gekocht.

• Overige vragen

• Er staan drie soorten camperlocaties op Campercontact:

• Camperplaatsen: overnachtingslocaties voor campers, opgedeeld in diverse subcategorieën.
      • Campings: plaatsen op campings.
      • Serviceplaatsen: plaatsen waar campers vuilwater en cassettetoilet kunnen lozen en schoon water kunnen bijvullen. Overnachten is hier verboden.
    • Via onze app en website bieden we een schat aan camperlocatie-informatie voor camperaars. Verzameld voor én door een toegewijde community. Met als doel om waardevolle camper(locatie) informatie toegankelijk te maken voor iedere camperliefhebber.

Naast officiële, erkende campings en camperlocaties, bieden we ook (in kleinere aantallen) wildkampeerplekken aan, ook wel gedoogplekken genoemd. Wildkamperen is niet overal toegestaan (dit verschilt per land en regio), maar wordt veelal gedoogd. Zeker op de minder toeristische plekken. Gebruikers van Campercontact die uit eigen ervaring weten dat overnachten hier oogluikend toegestaan wordt, delen deze vaak unieke plekjes met andere camperaars. Omdat steeds meer van onze gebruikers juist naar deze plekken op zoek zijn, willen wij dit aanbod ook tonen. Deze locaties bezoek je wel op eigen risico: het zou kunnen dat je wordt weggestuurd.

Zie jij zo’n gedoogplek op ons platform staan en weet je dat er wel degelijk gehandhaafd wordt? Laat het ons, en andere camperaars, dan weten door een wijziging in te sturen (gebruik het oranje plusje bij een locatie). Wil je jouw ervaringen op een locatie delen met mede-camperaars? Deel die dan vooral in de reviews! Ook deze voeg je toe middels het oranje plusje bij een locatie.

Gedoogplek of niet, uiteraard geldt ten alle tijden, op iedere locatie: gedraag je netjes, laat geen rommel achter en heb respect voor de natuur en je omgeving.

• Een geclaimde locatiepagina betekent dat de eigenaar of vertegenwoordiger van de locatie controle heeft genomen over de vermelding van zijn of haar locatie op Campercontact.

Waarom kunnen eigenaren hun locatiepagina claimen?

Door bedrijfspagina’s te claimen krijgt de eigenaar toegang tot extra functionaliteiten zodat ze hun locatie kunnen personaliseren en meer op kunnen vallen.
      Met een geclaimde locatie kunnen ze bijvoorbeeld:

·         Zelf foto’s toevoegen die als eerst getoond worden.

·         Zichzelf persoonlijk kunnen voorstellen aan de camperaar.

·         Een video toevoegen om een beter beeld te geven van de locatie.

·         Meer zichtbaarheid krijgen in de zoekresultaten.

Kost het iets om een bedrijfspagina te claimen?

Ja. Om een bedrijfspagina te claimen (en daarmee toegang te krijgen tot éxtra functionaliteiten) vragen wij een jaarlijks bedrag. Hiermee kunnen we o.a. het platform van verbeteren en onderhouden.

In de basis staat een camperlocatie gratis op Campercontact.

• Ja zeker! Via https://campercontact.com/nl/bedrijven/nederland (of via het tabblad ‘bedrijven’ via de kaart op onze website) kom je terecht bij de Campercontact bedrijvengids. Hier worden de volgende type camperbedrijven weergegeven:

• Camperverkoop
      • Camperverhuur
      • Camperonderhoud
      • Camperaccessoires
      • Wasstraten
      • Camperbouw
      • Stallingen
      • Weegstations
    • Locatiebeheerders kunnen via een voordeelprogramma kortingen toevoegen voor gebruikers met een Campercontact PRO-account. De hoogte en vorm van dit voordeel wordt dan ook door hen bepaald en niet door Campercontact. Deze korting wordt getoond op de locatiepagina van de desbetreffende camperlocatie. Als de beheerder erom vraagt, kun je via Mijn profiel > Campercontact PRO laten zien dat je hier recht op hebt.

• Dat betekent dat je op locaties waar campinggedrag niet is toegestaan, bijvoorbeeld geen luifel mag uitklappen. Evenals het uitklappen van tafels en stoelen of het ophangen van de was etc.

We schreven al eens een blog over dit onderwerp. Hier lees je meer over campinggedrag, de betekenis ervan en de werking van de filter op ons platform.

• Als je een vraag hebt die niet in onze FAQ wordt beantwoord, dan kun je contact met ons opnemen via het contactformulier onderaan deze FAQ. Wij zullen je vraag zo spoedig mogelijk beantwoorden.

• Als je een klacht hebt over onze producten of onze service, dan kun je contact met ons opnemen via het contactformulier. Wij zullen je binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht een inhoudelijke reactie geven. Ben je het als consument niet eens met de oplossing of komen we er samen niet uit? Dan kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform. Voor zowel consumenten als zakelijke klanten geldt dat zij, indien zij niet tevreden zijn over de afhandeling van de klacht, de klacht ook ter bemiddeling kunnen voorleggen aan Thuiswinkel, voor consumenten via www.sgc.nl en voor zakelijke klanten via www.thuiswinkel.org.

• Vragen van beheerders

• Dat leggen we je stap voor stap uit op deze pagina.

• Bezoek de locatie op Campercontact en bekijk welk e-mailadres er bij de contactgegevens staat. Is dit niet het juiste e-mailadres? Geef deze wijziging dan na inloggen door via je beheerdersomgeving. Staat er nog geen contact e-mailadres weergegeven? Vul dan dit formulier in, dan zorgen wij er zo snel mogelijk voor dat jij toegang krijgt tot de beheerdersomgeving.

• In dat geval heb je waarschijnlijk ingelogd met een ander e-mailadres dan het e-mailadres dat gekoppeld staat aan je camperlocatie op Campercontact. Om te controleren welk contactadres aan jouw locatie gekoppeld staat, zoek je jouw locatie op in de app of op campercontact.com en kijk je in het tabje ‘informatie’.

Staat hier nog geen e-mailadres bij als contactadres. Vul dan dit formulier in, dan zorgen wij er zo snel mogelijk voor dat jij toegang krijgt tot de beheerdersomgeving.

• Je wijzigt de gegevens van jouw camperlocatie in de beheerdersomgeving op je desktop via de link: https://poi.campercontact.com/. Na inloggen zie je de pagina(’s) die je beheert. Je logt in met het e-mailadres dat gekoppeld staat aan jouw locatie op Campercontact. Je vindt dit mailadres in het informatie tabje bij een locatie. Staat jouw camperlocatie op Campercontact, maar staat hier nog geen e-mailadres bij als contactadres? Vul dan dit formulier in, dan zorgen wij er zo snel mogelijk voor dat jij toegang krijgt tot de beheerdersomgeving.

Er zijn onderdelen die je niet zelf kunt aanpassen (zoals het algemene omschrijvingsveld en het verwijderen van foto's). Hiervoor dien je als gebruiker een wijzigingsverzoek in via de oranje plusknop bij een locatie in de app of onze website. Inloggen kan met dezelfde inloggegevens als die van de beheerdersomgeving.

Alle wijzigingen worden verwerkt door onze moderatoren. Wij streven ernaar deze binnen twee weken te behandelen. Meer informatie? Bezoek dan onze beheerderspagina.

• Kun je helemaal niets aanpassen? Controleer dan of je ingelogd bent met het e-mailadres dat bij de contactgegevens van jouw locatie wordt vermeld. Aan dit e-mailadres zijn de beheerdersrechten gekoppeld. Is het e-mailadres foutief en wil je dit wijzigen? Neem dan contact met ons op.

Wil je een wijziging doorvoeren in de weergegeven foto’s, reviews of locatiebeschrijving? Dien dan een wijziging in via het wijzigingsformulier. In de app en op onze website bereik je dit formulier door naar jouw locatiepagina te gaan en daar op het oranje plusje te drukken. Al deze wijzigingen worden verwerkt door onze moderatoren.

• Dit kan via jouw beheerdersomgeving. Na inloggen scroll je naar het onderdeel ‘Prijzen en periodes’. Daar vul je een kaal overnachtingstarief in op basis van 1 camper en 2 personen. Vervolgens vul je eventuele toeristenbelasting in voor 1 persoon. Het systeem rekent keurig de totale prijs uit. Naast de prijsinformatie vul je nog de openingsperiode in die bij deze prijs hoort. Heb je meerdere openingsperiodes? Klik dan op Prijs + periode toevoegen en vul de juiste gegevens in. Je vindt een uitgebreidere uitleg op deze pagina voor beheerders.

• Het is niet mogelijk om foto’s te verwijderen zonder gegronde reden. Je kunt in een wijzigingsverzoek aangeven welke foto je wilt laten verwijderen en waarom. Deze wijziging dien je in via het oranje plusknopje op jouw locatiepagina in de app of op campercontact.com. Wij zullen dit verzoek binnen twee weken verwerken.

• Hiervan krijg je een automatisch e-mailbericht.

• Log via https://poi.campercontact.com/ in in je beheerdersaccount en ga naar het tabblad Reviews. Daar kun je een reactie plaatsen bij de desbetreffende review. Op de beheerderspagina leggen we dit stapsgewijs uit.

• Beoordelingen worden niet zomaar verwijderd. Alleen met een gegronde reden. Stuur ons een bericht en wij zullen jouw melding zo snel mogelijk behandelen. Vermeld in je mail duidelijk om welke review bij welke locatie dit gaat.

Ons reageerbeleid geeft meer duidelijkheid over welke reacties er wel en niet worden geaccepteerd.

1. Zelf het algemene omschrijvingsveld aanpassen.
      2. Foto’s van gebruikers verwijderen.
      3. De volgorde van de foto’s aanpassen.
      4. Reviews van gebruikers verwijderen.
    • Je kunt (nog) geen betaalde advertenties plaatsen op Campercontact.

• Vragen over 'Campercontact bedrijven'

• Log in om toegang te krijgen tot de beheerdersomgeving van jouw bedrijfspagina. Dit is een omgeving apart van de app of onze website. Gebruik daarvoor het e-mailadres dat weergegeven wordt bij jouw bedrijf. Log je voor de eerste keer in sinds de nieuwe Campercontact app en website? Klik dan op ‘wachtwoord vergeten’ om eenmalig een nieuw wachtwoord aan te vragen.

Zodra je ingelogd bent, zie je de bedrijfspagina waar jij beheerder van bent. Hier kun je tevens informatie wijzigen of toevoegen.

• Log in om toegang te krijgen tot de beheerdersomgeving van jouw bedrijfspagina. Gebruik daarvoor het e-mailadres dat weergegeven wordt bij jouw bedrijf.

Zodra je ingelogd bent, zie je de bedrijfspagina waar jij beheerder van bent. Klik hierop om informatie te kunnen wijzigen of toevoegen. Bovenin in het tabblad ‘Foto’s’ kun je foto’s toevoegen of verwijderen.

• Bezoek de locatie op in de bedrijvengids op campercontact.com en bekijk welk e-mailadres er bij de contactgegevens staat. Is dit niet het juiste e-mailadres? Geef deze wijziging dan door via je beheerdersomgeving.

• Hiervan krijg je een automatisch e-mailbericht.

• Log via https://poi.campercontact.com/ in in je beheerdersaccount en ga naar het tabblad Reviews. Daar kun je een reactie plaatsen bij de desbetreffende review. Op de beheerderspagina leggen we dit stapsgewijs uit.

• FAQ's Groeikapitaal Campercontact

• Campercontact heeft een groei-investering ontvangen van Airbridge Equity Partners om de ontwikkeling van het platform in Europa te versnellen. Dit uit zich met name in optimalisatie van de app en website.

• Gebruikers van de app en website van Campercontact zullen merken dat het platform zich steeds verder doorontwikkelt. Zo komen er nieuwe functionaliteiten bij die het gebruiksgemak en -plezier naar een nog hoger niveau tillen.

• Campercontact is ontstaan vanuit de NKC, Europa's grootste camperclub, maar splitste zich eerder in 2023 af. De NKC blijft aandeelhouder in Campercontact. De NKC ondersteunt de ontwikkeling van Campercontact, met als doel camperreizen toegankelijker, betrouwbaarder en plezieriger te maken voor camperaars.

• Campercontact biedt een platform voor meer dan een miljoen camperreizigers, met informatie over overnachtingsplaatsen, community reviews en gedetailleerde camperroutes.

• Naast de B2C-component, zal Campercontact investeren in diensten voor campings en camperlocaties in Europa. Dit omvat functionaliteiten voor directe boekingen en vergroting van zichtbaarheid op het platform.

• Airbridge Equity Partners ziet de opbouw van de Campercontact-community als essentieel. De investering ondersteunt de missie om camperplekeigenaren actiever te betrekken en gezamenlijke oplossingen te ontwikkelen voor de uitdagingen waar camperaars mee te maken hebben.

Staat jouw vraag er niet tussen?

Neem dan contact met ons op. Wij zullen je zo spoedig mogelijk helpen.