Hoe maak ik een account aan?

Je kunt via deze link eenmalig een account aanmaken.Nadat je het registratieproces doorlopen hebt, ontvang je een geautomatiseerd e-mailbericht om het account te activeren. Pas daarna kun je inloggen op de website en app.

Let op! NKC-leden dienen hun lidmaatschapsgegevens toe te voegen aan dit account om de volledige versie van de app gratis te kunnen gebruiken. Ontvang je de activatiemail niet? Kijk dan eerst even in je ongewenste e-mails en/of voeg postmaster@smtp.mypoiworld.net en notificatie@nkc.nl toe aan de veilige afzenders om dit op te lossen.

Wat is een schermnaam?

Een schermnaam is een gebruikersnaam. Dit is de naam die getoond wordt op de website en in de app wanneer je een beoordeling hebt geplaatst. Het kan voorkomen dat de gekozen naam al in gebruik is. In dat geval moet je een andere naam kiezen. Het toevoegen van een getal is vaak al een simpele oplossing.

Lidmaatschapsnummer gekoppeld aan bestaand account?

Indien je de melding krijgt dat je lidmaatschapsnummer al gekoppeld is aan een bestaand account dan toont het inlogscherm aan welk emailadres het lidmaatschapsnummer al gekoppeld is.

Je kunt in dit geval het beste inloggen met je oude accountgegevens. In je oude account is het mogelijk om je emailadres aan te passen.

Ga naar ‘Mijn account’ en log in met het emailadres dat getoond wordt in de melding op het inlogscherm. Ga naar het tabje ‘Personalia’. Pas hier je mailadres aan. Vergeet niet om op ‘Opslaan’ te klikken om de wijzigingen door te voeren.

Let op: je kunt niet twee accounts hebben met hetzelfde mailadres. Krijg je de melding dat het emailadres al in gebruik is? Stuur dan een email naar info@campercontact.com met het verzoek om een van de accounts te verwijderen. Geef in de mail aan welk account je wilt laten verwijderen.

Waar moet het wachtwoord aan voldoen?

Een wachtwoord wordt gebruikt om toegang te verschaffen tot je account. Daarom stellen wij een aantal eisen hieraan. Een wachtwoord moet tenminste bestaan uit 8 tekens, waarvan minimaal 1 hoofdletter, 1 cijfer en 1 leesteken. Zorg ervoor dat je je wachtwoord alleen deelt met mensen die je vertrouwt.

Ik krijg de melding dat mijn e-mailadres reeds in gebruik is. Wat nu?

In dit geval bestaat er al een account op dit e-mailadres. Klik op ‘Terug’ en log in met je e-mailadres en wachtwoord. Ben je je wachtwoord vergeten, klik dan bij het inlogscherm op ‘Wachtwoord vergeten?’.

Ik krijg de melding dat mijn lidmaatschapsnummer reeds in gebruik is. Wat nu?

In dit geval heb je al een account met een ander e-mailadres. Klik op ‘Terug’ en log in met je juiste e-mailadres en wachtwoord. Weet je niet aan welk account jouw lidmaatschapsnummer gekoppeld is, neem dan contact met ons op.

Ik heb meerdere e-mailadressen. Hoe kom ik er achter met welk e-mailadres ik geregistreerd ben op Campercontact?

Kies voor ‘Wachtwoord vergeten’ en test vervolgens verschillende e-mailadressen. Bij de melding ‘Met dit e-mailadres is nog geen account aangemaakt’, is het e-mailadres niet geregistreerd. De melding ‘Je ontvangt binnen enkele ogenblikken een e-mail op dit adres’ betekent dat je een account hebt met dit e-mailadres en hiermee kunt inloggen.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?

Als je je wachtwoord voor Campercontact bent vergeten of wilt wijzigen, is het handig deze link te volgen. Voer het e-mailadres van je Campercontact-account in op de zoekbalk. Hierna ontvang je een bericht waarin een link staat om een nieuw wachtwoord aan te maken.

Wanneer je de melding ‘Met dit e-mailadres is nog geen account aangemaakt’ ziet, kan het zijn dat je een verkeerd e-mailadres hebt ingevuld of dat je nog geen account hebt. Probeer dan andere e-mailadressen hier in te vullen om te zien op welk e-mailadres het account geregistreerd staat. Wordt er geen enkel e-mailadres geaccepteerd, dan heb je nog geen account en kun je dit aanmaken via deze link.

Hoe voer ik wijzigingen door in mijn account?

Ga naar ‘Mijn Account’ en log in.Ga naar het tabje ‘Personalia’ en wijzig de nodige gegevens.Vergeet niet om op ‘Opslaan’ te klikken om de wijzigingen door te voeren.

Als je het lidmaatschapsnummer wilt koppelen, vul dan ook je postcode in. Zo kan het systeem jou herkennen als lid van de NKC.

Ik heb een account aangemaakt, maar kan niet inloggen. Wat gaat er fout?

Als je een account aanmaakt op de website, dient dit eerst geactiveerd te worden. Enkele minuten na de registratie ontvang je een activatiemail. In deze e-mail staat een link om het account te activeren. Soms komt deze e-mail bij de ongewenste mails terecht. Pas nadat het account geactiveerd is, kun je inloggen.

Ben je de activatiemail kwijt? Probeer dan in te loggen. Je zult op het inlogscherm een link vinden waarmee je de activatiemail opnieuw kunt laten versturen.

Ik ontvang geen e-mails van Campercontact. Wat kan ik doen?

Nadat je een account geregistreerd hebt of als je klikt op “wachtwoord vergeten” ontvang je een geautomatiseerd e-mailbericht vanuit het systeem. Het komt wel eens voor dat de e-mail als spam gezien wordt. De e-mail belandt dan in de ongewenste e-mailbox of wordt geweigerd door jouw telecom provider. Voeg postmaster@smtp.mypoiworld.net en notificatie@nkc.nl toe aan de veilige afzenders om dit op te lossen.

Als ik ook de app installeer, moet ik dan een nieuw account aanmaken voor de app?

Een account hoeft maar één keer aangemaakt te worden. Je kunt het account vervolgens gebruiken voor zowel de website als de app. Ook als je van toestel wisselt, hoef je geen nieuw account aan te maken, maar log je in met je Campercontact-account op het gewenste toestel.

Wat kan ik vinden op Campercontact?

Op Campercontact vind je drie soorten camperlocaties:

• Camperplaatsen: plaatsen speciaal voor campers, waar overnacht mag worden, er zijn diverse subcategorieën.
  • Serviceplaatsen: plaatsen waar campers vuilwater en cassettetoilet kunnen lozen en schoon water in kunnen nemen, overnachten is hier verboden.
  • Campervriendelijke campings: plaatsen op campings die voldoen aan drie speciale voorwaarden, er moet een loospunt vuilwater, loospunt cassettetoilet en waterinnamepunt aanwezig zijn.

Camperplaatsen zijn in te delen in de volgende subcategorieën:

• Speciaal voor campers: plaatsen speciaal en alleen voor campers, dit kan ook een terrein voor de poort van een camping zijn.
  • Op mix-parking: gereserveerde plaatsen op algemeen parkeerterrein, waar je vaak tussen de personenauto's in staat.
  • Bij restaurant: plaatsen op de parking of terrein van een restaurant, hotel of cafe.
  • Bij particulier of bedrijf: plaats bij een particulier of bedrijf, die ruimte beschikbaar stelt, vaak gratis.
  • Bij jachthaven: plaats bij jachthaven.

Op welke manieren kan ik zoeken naar camperlocaties?

Er zijn verschillende manieren om camperlocaties te zoeken. Maak eerst een selectie of je een camperplaats, serviceplaats of camping zoekt. Standaard staan alle categorieën aangevinkt.

Snelzoeker
Via de grote zoekbalk op de homepage kun je snel zoeken op plaats, regio, naam of sitecode. Ook kun je snel een land kiezen op het landenkaartje op de homepage.

Uitgebreid zoeken - lijstview
Om nog specifieker te zoeken klik je op ‘Toon alles en zoek uitgebreid’. Hier kun je door middel van filters specifieke wensen invullen. De selectie wordt getoond in een lijstview. Deze lijst is te sorteren op afstand, naam en prijs.

Je kunt de locaties die je in een lijstview ziet ook op de kaart bekijken. Klik daarvoor op de 'Toon op kaart'-knop bovenaan de pagina. Met de knop 'Toon in lijst' ga je weer terug naar de lijstview.

Uitgebreid zoeken - kaartview
Via de kaart kun je eenvoudig doorklikken/scrollen naar het gewenste gebied. Je kunt de kaart heen en weer slepen door de linkermuisknop ingedrukt te houden. Op deze manier kun je eenvoudig verblijfsplaatsen vinden langs een bepaalde route. Klik op een icoontje voor beknopte informatie over de locatie. Door vervolgens op de pop-up te klikken kom je op de detailpagina van de locatie terecht. Hier vind je alle informatie zoals foto's, adresgegevens, voorzieningen, reviews, etc.

Als ik inzoom op de kaart, vervolgens een camperlocatie bekijk en daarna weer terug wil, is de kaart weer uitgezoomd. Kan dit anders?

De kaart wordt telkens uitgezoomd als je teruggaat omdat op dat moment de pagina zich ververst. Het inzoomen gebeurt op de kaart zelf en wordt niet bewaard door het systeem. Het is helaas niet mogelijk om de kaart ingezoomd te houden als je een andere pagina bezoekt. Je kunt wel met het scrollwieltje op de muis klikken op de naam van de locatie om de detailpagina te openen in een ander tabblad. Met de rechtermuisknop klikken en daarna kiezen voor ‘Openen in nieuw tabblad’ heeft hetzelfde effect. Je blijft dan wel ingezoomd op de kaart.

Wat betekent 'campinggedrag' niet toegestaan’?

Deze melding is zichtbaar bij een aantal camperplaatsen en serviceplaatsen in diverse landen. Onder campinggedrag wordt verstaan dat je aangeeft te willen kamperen in plaats van de camper tijdelijk te parkeren. Denk aan de camper op blokken zetten, de luifel uitdraaien, het trapje plaatsen, tafel en stoelen buiten zetten, barbecueën, enz. Dit kan resulteren in een hoge boete (±140 euro) wanneer de locatie gecontroleerd wordt door de plaatselijke politieagent(en).

Ik zie dat er twee prijzen vermeld staan bij de locatie. Wat betekent dat?

Vaak geldt er een andere prijs in het laagseizoen dan in het hoogseizoen. Of worden er verschillende plekken aangeboden op de locatie. De laagste prijs die wordt weergegeven is voor het laagseizoen of een goedkopere plek. Het andere bedrag betreft het het hoogseizoen of de duurdere plaats op de locatie. Houd er ook rekening mee dat de prijzen ter plekke kunnen afwijken van wat vermeld staat op Campercontact. Wij proberen al onze informatie zo actueel mogelijk te houden, maar aangezien prijzen kunnen wijzigen en wij afhankelijk zijn van informatie die gebruikers leveren, zijn de prijzen op de website en in de app onder voorbehoud. Als je een andere prijs hebt moeten betalen, kun je een verzoek tot wijziging insturen via de detailpagina van de camperlocatie. Klik hiervoor op de pen ‘Wijziging melden’. Dan worden andere camperaars ook voorzien van de nieuwe informatie.

Ik zie twee soorten coördinaten vermeld staan. Welke heb ik nodig?

Welke coördinaten je nodig hebt, hangt af van je navigatiesysteem. TomTom en Garmin navigatiesystemen staan standaard ingesteld op graden (d.d°).

Hoe kan ik een nieuwe locatie toevoegen?

Indien je een camperlocatie gevonden hebt die nog niet op de website staat, kun je deze toevoegen door te klikken op ‘Aanmelden locatie’. Onze moderatoren beoordelen de aanmelding en zullen deze na goedkeuring binnen twee weken plaatsen op Campercontact. Probeer zoveel mogelijk informatie door te geven tijdens het aanmelden.

Belangrijk!
Er worden geen illegale of gedoogplaatsen online gezet. Campings worden alleen geplaatst als ze campervriendelijk zijn (speciale campervoorzieningen: vuilwater en cassettetoilet lozen en schoonwater innemen).

Hoe lang duurt het voordat een nieuwe aanmelding zichtbaar is op Campercontact?

De aanmelding moet zichtbaar zijn binnen twee weken. De NKC-moderatoren beoordelen elke aanmelding en plaatsen deze na goedkeuring op Campercontact. Is de locatie nog niet zichtbaar na twee weken, kijk dan op Campercontact.com onder Mijn Account, hier wordt de status aangegeven (in behandeling, geplaatst of verwijderd).

Hoe kan ik een wijziging doorgeven

Wanneer je foutieve informatie ziet op Campercontact of informatie wilt toevoegen, kun je een wijzigingsverzoek insturen. Ga naar de pagina van de betreffende camperlocatie en klik op het oranje icoontje met de schroevendraaier. Deze wijziging komt vervolgens binnen bij een van onze moderatoren en zal binnen twee weken behandeld worden. Om deze wijziging na het aanpassen ook in de app te zien, dien je de database bij te werken.

Hoe kan ik een foto of filmpje toevoegen?

Als je een foto genomen hebt van de camperlocatie die volgens jou van toegevoegde waarde is, dan kun je die toevoegen door te klikken op ‘Foto’s toevoegen’ op het camera-icoon op de pagina van de betreffende locatie. Alleen foto's van de camperlocatie, zonder personen op de voorgrond, worden geplaatst (overzichtsfoto's van en vanaf de locatie). Je kunt maximaal drie foto's tegelijk uploaden.

Het is ook mogelijk om een overzichtsfilmpje toe te voegen aan een camperlocatie. Maak hiervoor een filmpje van maximaal 25 seconden en mail het naar info@campercontact.nl onder vermelding van de naam en plaats of sitecode van de locatie. Wanneer het filmpje te groot is voor e-mail, dan kun je het versturen via WeTransfer.

Foto’s en filmpjes met reclame plaatsen wij niet.

Hoe kan ik een beoordeling toevoegen?

Je kunt een beoordeling toevoegen via de pagina van de betreffende camperlocatie. Klik hiervoor op ‘Review toevoegen’’ of op het oranje icoontje met de tekstballonnen. Geef de locatie een aantal sterren en noteer je bevindingen. De locatiebeheerder krijgt een seintje dat er een nieuwe beoordeling voor zijn locatie is en kan vervolgens een reactie geven op je beoordeling.

Zowel positieve als negatieve reviews worden geplaatst. Wij verwijderen geen reviews tenzij op uitdrukkelijk verzoek van de reviewer zelf of na een onderbouwde weerlegging van de locatiebeheerder. Campercontact hanteert uiteraard wel een reageerbeleid. U leest het hier.

Wat is het verschil tussen de gratis routes op Campercontact en de NKC-routes in de webshop op nkc.nl?

De gratis routes op de Campercontact website zijn routes die volledig gemaakt zijn door de gebruikers van Campercontact. Deze geven een overzicht van camperlocaties en interessante plaatsen (POI’s) op de route. De NKC-routes zijn gemaakt door reisbegeleiders van de NKC die op vrijwillige basis reizen uitstippelen en ondernemen met onze leden. Deze routes zijn zeer gedetailleerd en kunnen zowelindividueel als met een groep gereden worden.Het voordeel van deze reizen, is dat je dus een uitgebreide reisbeschrijving krijgt, inclusief aanrijroute. Ook zijn de vermelde camperlocaties en bezienswaardigheden zorgvuldig uitgezocht en getest.

Waar kan ik mijn gekochte camperroutes terugvinden?

Je kunt deze camperroutes terugvinden op de website door te klikken op ‘Mijn account>tabje Reisboeken’. Je kunt er de routes bekijken en als pdf-bestand downloaden.

Heb je een route aangeschaft via de webshop op www.nkc.nl,neem dan contact met ons op om de route te koppelen aan je Campercontact account.

Hoe maak ik zelf een route aan?

Je kunt zelf een route aanmaken via de website door te klikken op ‘Routes’ en vervolgens op ‘Nieuwe route creëren’.Je dient hiervoor ingelogd te zijn.

Je begint met het kiezen van een startpunt. Klik op de kaart om een locatie te kiezen. Dit kan bijvoorbeeld de plek zijn waar je een land binnen rijdt, een camperlocatie, jouw thuisadres, enz.

Nuttige plaatsen toevoegen doe je op dezelfde manier, alleen dan kies je voor ‘Toevoegen als nuttige plaats’. Nuttige plaatsen kun je een naam en bepaalde kenmerken geven. Je kunt ook foto’s en externe links naar bijv. de website van de camperlocatie of bezienswaardigheid toevoegen.

Als de route klaar is, klik je op ‘Ja, ik ga akkoord’ en daarna op ‘Opslaan’. Geef de route een naam en kies trefwoorden die van toepassing zijn op de route die je net gecreëerd hebt. Ook hier kun je nog foto’s toevoegen. Dan klik je nogmaals op opslaan. Nu kun je de route terugvinden onder ‘Mijn account’.

Je kunt er voor kiezen om de route openbaar te maken of niet. Als je de route openbaar maakt, kunnen mede-camperaars ook genieten van jouw uitgezochte reis. Houd er wel rekening mee dat je dan niet je thuisadres instelt als startpunt.

Wil je de zelfgemaakte route zichtbaar hebben in je app, ga dan in de app naar Meer > Mijn camperroutes > Geïmporteerd. Importeer vervolgens de routes van campercontact.com.

Kan ik Campercontact ook onderweg gebruiken?

Dat kan zeker! De informatie van Campercontact kan onderweg op diverse manieren geraadpleegd worden:

1. Via de Campercontact-app.
  2. Via de POI's (nuttige plaatsen) op een navigatiesysteem.
  3. Deze zijn beschikbaar voor TomTom en Garmin toestellen.

Door middel van een converterprogramma kun je deze POI-bestanden wel omzetten naar andere bestandsindelingen. Wij bieden hier echter geen ondersteuning voor.

Hoe krijg ik alle camperlocaties (POI’s) op mijn navigatiesysteem?

Naast de website en het gebruik van de Campercontact-app biedt Campercontact ook de mogelijkheid om alle camperlocaties toe te voegen aan jouw navigatiesysteem. Op deze manier kun je eenvoudig navigeren naar een overnachtingsplaats. Klik hier om de bestanden te downloaden. Op deze pagina vind je aan de rechterkant ook een link naar de handleiding voor jouw navigatiesysteem. De NKC biedt geen ondersteuning aan bij het implementeren van Poi-bestanden op uw Tomtom of Garmin systeem. Neem hiervoor contact op met de TomTom of Garmin klantenservice.

Wat is de knop Beheerder?

Met de knop beheerder kunnen beheerders van camperlocaties inloggen om wijzigingen door te voeren op de pagina. Ook kan er een reactie gegeven worden op een beoordeling van een gebruiker. Niet alles kan gewijzigd worden. Zo heeft een beheerder geen toegang tot het verwijderen van beoordelingen of foto’s. Om andere wijzigingen aan te vragen kan het wijzigingsformulier gebruikt worden (de pen).

Hoe kan ik inloggen als beheerder van een locatie?

Om in te loggen heb je een account nodig. Deze moet gekoppeld zijn aan het e-mailadres dat is weergegeven bij de contactgegevens van de locatie. Alleen dan heb je toegang tot de beheerdersfunctionaliteiten.

Het e-mailadres op de website is niet meer in gebruik. Hoe kan ik nu inloggen?

Het is nog niet mogelijk om een beheerdersaccount aan een ander e-mailadres te koppelen. Deze functionaliteit wordt wel in een later stadium beschikbaar gesteld. Voorlopig kun je een wijzigingsverzoek insturen via de knop ‘Wijziging doorgeven’.

Ik weet mijn wachtwoord niet. Wat nu?

Als het e-mailadres nog in gebruik is, kun je klikken op ‘Wachtwoord vergeten’. Dan ontvang je een e-mail waarmee je een nieuw wachtwoord kunt instellen. Een wachtwoord moet tenminste bestaan uit 8 tekens, waarvan minimaal 1 hoofdletter, 1 cijfer en 1 leesteken. Zorg ervoor dat je je wachtwoord alleen deelt met mensen die je vertrouwt.

Kan ik als beheerder van een locatie zelf gegevens wijzigen?

Dat kan zeker. Ga hiervoor naar de pagina van jouw camperlocatie op Campercontact. Klik vervolgens bovenaan de pagina op de knop ‘Beheerder’.

Je kunt inloggen met het e-mailadres dat vermeld staat bij de contactgegevens op Campercontact. Als het niet lukt om in te loggen, kun je kiezen voor ‘Wachtwoord vergeten”. Je ontvangt dan een e-mail op het geregistreerde mailadres waarmee je een nieuw wachtwoord kunt instellen.

Nadat je ingelogd bent, kom je op jouw eigen beheerderspagina terecht. Op deze pagina kun je diverse wijzigingen doorvoeren en reacties geven op beoordelingen.

Klik op ‘Publiceer aanpassingen’ om alles zichtbaar te maken op de website. De wijzigingen zullen 24 uur later ook beschikbaar zijn in de app. Men dient de database van de app bij te werken om vernieuwde informatie te kunnen zien.

Sommige informatie kan niet gewijzigd worden. Zo is het niet mogelijk om een beoordeling of foto van een gebruiker te verwijderen zonder gegronde reden. Om overige wijzigingen aan te vragen kun je klikken op ‘Andere aanpassingen’. Jouw verzoek wordt dan beoordeeld door een van onze moderatoren en binnen twee weken verwerkt.Gaat het om een dringende wijziging, neem dan contact op met de NKC. :

• Limieten (max. aantal plekken, camperlengte, verblijfsduur)
  • Openingsdata
  • Prijs voor 24 uur (minimum- en maximumprijzen, belasting p.p., stroomprijs per ampère)
  • Voorzieningen (alle, inclusief prijzen)
  • Notificatie bij nieuwe beoordeling

Overige wijzigingen
Voor overige wijzigingen kun je het wijzigingsformulier gebruiken. Het verzoek wordt dan beoordeeld door een van onze moderatoren en binnen twee weken verwerkt. Gaat het om een dringende wijziging, neem dan contact op met de NKC.

Ik wil iets wijzigen, maar heb geen toestemming om het zelf te doen via de beheerdersfunctie. Wat nu?

Controleer of je ingelogd bent met het e-mailadres dat bij de contactgegevens van jouw locatie vermeld staat. Aan dit e-mailadres zijn de beheerdersrechten gekoppeld. Is het e-mailadres foutief en wil je dit wijzigen? Stuur dan een e-mail naar info@campercontact.com.

Hoe kan ik een foto laten verwijderen?

Het is niet mogelijk om foto’s te verwijderen zonder gegronde reden. Je kunt in een wijzigingsverzoek aangeven welke foto je wilt laten verwijderen en waarom. Het verzoek wordt dan beoordeeld door een van onze moderatoren en binnen twee weken verwerkt.

Krijg ik een melding als er een nieuwe beoordeling is geplaatst?

Als een camperaar een beoordeling geplaatst heeft, ontvang je hiervan automatisch bericht. Deze e-mail wordt gestuurd naar het e-mailadres dat bij de contactgegevens vermeld staat.

Klik op de link in de e-mail om rechtstreeks naar jouw locatiepagina te gaan. Log in met je beheerdersaccount om een reactie te plaatsen op de beoordeling.

Houd er rekening mee dat alle beoordelingen en reacties die geplaatst worden openbaar zijn.

Wil je geen notificaties meer ontvangen? Dan kun je dit uitvinken op de beheerderspagina.

Hoe kan ik reageren op een beoordeling?

Nadat je ingelogd bent als beheerder, kun je een reactie plaatsen op een beoordeling. Hiervoor klik je op de knop ‘Reactie toevoegen’ vlak onder de betreffende beoordeling. Je kunt éénmalig een reactie schrijven. Wil je graag een antwoord van de camperaar ontvangen op jouw reactie, bijvoorbeeld als iets niet duidelijk was, vraag hem dan om rechtstreeks contact op te nemen met jou. De camperaar kan namelijk niet nogmaals reageren op jouw reactie.

Iemand heeft een onterechte beoordeling geplaatst. Kan ik daar wat aan doen?

Via het wijzigingsformulier kun je een onderbouwd verzoek doen aan de moderator om deze beoordeling te verwijderen. De moderator bepaalt of de beoordeling verwijderd wordt.

Wij hebben een tijdelijke actie. Hoe kan ik die doorgeven?

Het is niet mogelijk om tijdelijke acties te vermelden op Campercontact. Wel raden wij aan om tijdelijke acties via Facebook of Twitter te delen met NKC. Dit kun je doen door NKC te taggen in het publiciteitsbericht. Op Facebook kun je de NKC taggen met @NKC, op Twitter met #NKC.