• Vragen over het nieuwe platform

• Als je de nieuwe app opstart, krijg je vanzelf een scherm te zien met de opties: registreren (voor mensen die nog geen account hebben en Campercontact voor de eerste keer gebruiken) en inloggen met daaronder de optie 'Wachtwoord vergeten'. Bij het eerste gebruik van de nieuwe app vraag je eenmalig een nieuw wachtwoord aan via ‘wachtwoord vergeten’. Hier vul je het e-mailadres in waarmee je bij ons bekend bent. Je krijgt dan een e-mail met daarin een link om het wachtwoord aan te passen. Klik op die link en stel een nieuw wachtwoord in. Als je ziet dat dit gelukt is, dan keer je terug naar de app en log je in met je e-mailadres en je zojuist gekozen wachtwoord.  Je kunt nu van start, veel plezier!

Hulp nodig? Bekijk hier de video ‘hoe moet ik inloggen’.

• De laatste jaren is Campercontact wereldwijd hard gegroeid. Zowel het aantal locaties als het aantal gebruikers is enorm toegenomen. Alle gebruikers samen hebben ontzettend veel locaties, foto’s, reviews en wijzigingen toegevoegd.

Om al deze, en toekomstige, informatie te kunnen blijven verwerken en te vertalen naar informatie die jou als gebruiker helpt bij het eenvoudig vinden van de volgende camperlocatie, was het nodig ons platform te updaten. Daarnaast hebben wij ambitieuze plannen voor de toekomst. Daarom vinden we het belangrijk dat Campercontact stabiel en snel is en veel ruimte biedt voor groei.

• OPGELOST IN DE LAATSTE UPDATE - heb jij hier dus nog last van, update de app dan even via de Play store (Android) of App store (iOS) naar de laatste versie (versie 6.0.1)

Dit komt voor bij enkele Android-gebruikers en kan worden opgelost door de app even volledig af te sluiten en opnieuw op te starten.

Dit filmpje geeft aan hoe je jouw actieve apps afsluit op een Android toestel. De knop om je actieve apps te tonen kan zowel links als rechts zitten. Dit is afhankelijk van jouw toestel.

• Waarschijnlijk heb je de lettertypegrootte in de instellingen van je toestel vergroot, waardoor er knoppen wegvallen in de app. Dit is bij ons bekend en hier komt nog een oplossing voor. Voor nu kun je dit oplossen door de lettergrootte tijdelijk even te verkleinen.

Android 7.0 / 8.0
      Instellingen – toegankelijkheid – Zicht - zoom scherm en lettertype (Android 7.0) / Lettertype en zoomniveau (Android 8.0).

Android 9.0
      Toegankelijkheid – verbeteringen zichtbaarheid – Tekstgrootte en opmaak

Android 10.0
      Instellingen – toegankelijkheid - toegankelijkheid – vergroting

iOS 12 of eerder
      Instellingen – Algemeen - toegankelijkheid – Weergave en tekstgrootte

Klik op Grotere tekst. Zet 'Grotere tekstgroottes' aan door het schuifje naar rechts te schuiven. De balk die de lettergrootte aangeeft krijgt een extra grootte. Schuif de balk naar het formaat dat jij wenst.

iOS 13
      Instellingen – toegankelijkheid – weergave en tekstgrootte

• Als je de app al hebt, hoeft dat niet. Je kunt de huidige app gewoon op je telefoon en/of tablet laten staan.

Hoe werkt het?
      Heb je gekozen voor automatische updates in de instellingen van je toestel (iOS) of in de Play Store (Android), dan gaat dit helemaal vanzelf.
      Heb je dat niet gedaan? Ga dan naar de App Store of Google Play om de app handmatig te updaten. Dit werkt als volgt:

iOS:

1. Open de App Store en klik onderin op ‘Vandaag’
      2. Klik op jouw profielsymbool bovenin het scherm
      3. Scrol naar beneden om updates in afwachting en release-opmerkingen te zien. Klik op ‘Werk bij’ naast de app Campercontact om de app bij te updaten.

Android:

1. Ga naar de Play Store
      2. Druk op de het menu item (de drie horizontale streepjes) linksboven
      3. Klik op ‘Mijn apps en games’
      4. Dan krijg je een overzicht te zien van apps die bijgewerkt kunnen worden en klik je op de knop ‘Bijwerken’ of ‘updates’ bij de Campercontact app.

Het is niet mogelijk om de oude versie te blijven gebruiken. Deze data daarin wordt niet meer geüpdatet.

• Nee, een nieuw account aanmaken is niet nodig. Jouw account is inclusief e-mailadres meegenomen naar de nieuwe app, waardoor je bij het opstarten kunt inloggen met je bestaande e-mailadres. Bij het eerste gebruik van deze nieuwe app vraag je wel een nieuw wachtwoord aan via ‘wachtwoord vergeten’. Je hebt je oude wachtwoord dus niet nodig.

• Als je lid bent van de NKC en je gebruikt voor Campercontact hetzelfde e-mailadres, dan hoeft dat niet. Wij nemen jouw lidmaatschapsnummer over. Je vindt jouw nummer terug via Menu > Mijn profiel. Onder ‘Overige gegevens’ staat jouw NKC-lidnummer.

• Ja, je hebt nog steeds de volledige versie van de app. De volledige versie van de app heet vanaf nu de PRO-versie van de app. Jij hebt dan ook een PRO-account. Bekijk verderop alle verschillen ten opzichte van de gratis app (FREE-versie met een FREE-account).

• Als PRO-gebruiker kun je de app Campercontact offline gebruiken. Je slaat de gewenste informatie offline op via Menu > Instellingen > Offline locaties. Dit doe je ook opnieuw als je dit in de vorige versie van de app ooit hebt gedaan. Deze informatie is namelijk niet meegenomen.

In deze video leggen we uit hoe het werkt.

• Dat klopt. Hier zijn we mee bezig. Dit kan binnenkort wel.

Mocht je deze data direct van je telefoon of tablet af willen gooien, dan kun je de app in zijn geheel verwijderen en opnieuw installeren. Let op: op dat moment verwijder je ook de data van eventuele andere gedownloade landen.

• Het handmatig bijwerken van de database is verleden tijd. In de nieuwe versie van onze app heb je altijd de meest up-to-date informatie. Je hebt daarvoor wel een internetverbinding nodig. Vind je dat vervelend? Gebruik dan de optie om locaties offline op te slaan. Dan verbruik je onderweg geen data.

• Ja, die informatie blijft behouden en bestaat nog altijd in de database van Campercontact. Reviews, foto's en de doorgevoerde wijzigingen, zijn vooralsnog alleen te zien bij de desbetreffende locatie. We zijn voornemens om deze bijdragen in de toekomst weer te tonen in je profiel.

• Gebruikers met een PRO-account kunnen favoriete camperlocaties terugvinden in de app via Menu > Mijn profiel > Mijn bewaarde locaties.

• Dat kan kloppen. Enkele, niet primaire, functionaliteiten worden opnieuw ontwikkeld, maar zijn nog niet klaar voor lancering. Wanneer deze zaken terugkomen hangt onder andere af van onze prioriteiten en budget. We hopen dat de rest van de app je al wel heel blij maakt!

• Wij zijn hard aan het werk om ‘routes’ terug te krijgen. In welke vorm deze terug zullen komen is nog niet helemaal duidelijk. In de tussentijd kun je nog altijd camperroutes kopen in PDF vorm via de webshop van de NKC. Dit zal niet veranderen.

• Dit komt weleens voor bij Android-gebruikers en kan worden opgelost door de app even volledig af te sluiten en opnieuw op te starten.

Dit filmpje geeft aan hoe je jouw actieve apps afsluit op een Android toestel.

• Een pdf van de door jou voor lancering aangekochte NKC Camperroute blijft beschikbaar via de app en vind je terug via Menu > Mijn profiel. Nieuw aangeschafte NKC Camperroutes zullen hier niet meer worden weergegeven.

• De status die je hebt opgebouwd door je ervaringen te delen met andere camperaars (in de vorm van reviews of het toevoegen van locaties) blijft behouden. We hebben deze informatie opgeslagen, maar je ziet deze informatie nog niet terug in onze nieuwe app. We doen ons best voor je om dit terug te krijgen in de app, maar dit heeft voor ons op dit moment nog niet de hoogte prioriteit.

• Deze functie hebben we voorlopig geparkeerd, omdat andere functies voorrang kregen.

• Vragen over de installatie van de app

• De app is alleen ontwikkeld voor toestellen met een Android of iOS (Apple) besturingssysteem. Dit omvat meer dan 90% van de smartphones en tablets.

De app wordt ondersteund op Android toestellen met besturingssysteem 4.1 en hoger, en IOS 10.0 en hoger.

Daarnaast kun je natuurlijk altijd gebruik maken van onze website www.campercontact.com.

• Heb je de Campercontact app nog niet op je telefoon of tablet staan? Download deze dan via Google Play (Android) of de App Store (iOS). Hier volgt een uitgebreide uitleg voor beide besturingssystemen.

Android
      Google-account aanmaken

Het downloaden van apps op een Android toestel gaat via de Google Play Store. Hiervoor heb je een Google-account nodig. Heb je nog nooit een app gedownload en ook geen Google-account? Maak dan eerst een account aan. Heb je al een google-account? Scrol dan verder naar ‘downloaden van de app Campercontact...’.

Aanmaken gaat als volgt:

1. Open het hoofdmenu Instellingen op het toestel.
      2. Ga naar ‘accounts’ en klik op ‘Account toevoegen’.
      3. Selecteer 'Google'.
      4. Kies Bestaand (als je een bestaand account wil toevoegen) of Nieuw (als je een nieuw account wil aanmaken).
      5. Volg de instructies om het account toe te voegen.

Download de app Campercontact op mijn Android toestel
      Klik op de icoon van de Play Store om deze te openen.
      Klik vervolgens op het loepje rechtsboven om te zoeken naar de app.
      Typ in het zoekveld ‘Campercontact’ (zonder aanhalingstekens) en zoek.

De App Campercontact zal vervolgens in beeld komen. Klik daar op.

Klik vervolgens op de 'installeren'-knop. Zodra de app is geïnstalleerd, verschijnt de knop Openen en kom je vanzelf bij het inlogscherm in de app.

iOS
      Apple ID aanmaken
      Ga naar de App store. Heb je nog nooit een app gedownload? Dan heb je waarschijnlijk ook geen Apple ID. Dit is account dat je nodig hebt om apps te downloaden. Maak dan eerst een Apple ID aan.

Op het moment dat je een Apple ID hebt, dan kan je met je (nieuwe) Apple ID inloggen in de App store en de app Campercontact downloaden.

Download de app Campercontact op mijn IPhone
      Klik op de zoekknop onderin beeld en typ ‘Campercontact’ (zonder aanhalingstekens). Het Campercontact icoontje verschijnt. Klik op de knop ‘Downloaden’ en vervolgens op ‘Installeer’. De Campercontact app wordt nu geïnstalleerd. Tip: doe dit als je met Wifi bent verbonden.

Zodra de app is geïnstalleerd verschijnt de knop Open en kom je vanzelf bij het inlogscherm in de app.

• Vragen over het account

• Om gebruik te maken van de app dien je jezelf bij het eerste gebruik te registreren. Je wordt vanzelf door het registratieproces geleid middels een kort formulier.

NKC-leden dienen de lidmaatschapsgegevens eenmalig te koppelen. Wij vragen je bij het eerste gebruik van de app jouw lidmaatschapsnummer in te voeren.

Let op! Je hoeft maar éénmalig een account aan te maken. Wissel je van toestel, dan kun je eenvoudig inloggen met hetzelfde e-mailadres en wachtwoord. Er kan geen nieuw account geregistreerd worden met een e-mailadres dat al in gebruik is.

• Heb jij naast een mobiele telefoon ook een tablet of een tweede telefoon? Of wil jouw partner de app ook gebruiken op zijn/ haar toestel? Dat kan! Je kunt op meerdere toestellen inloggen met hetzelfde account. Ook tegelijkertijd.

• Het e-mailadres waarmee je bij ons geregistreerd staat wordt weergegeven onder ‘Contactgegevens’ in Menu > Mijn profiel.

Ben je nog niet ingelogd en weet je niet meer met welk e-mailadres je ooit een account hebt aangemaakt? Klik in dit geval bij het inlogscherm op de ‘Wachtwoord vergeten’ knop en test vervolgens verschillende e-mailadressen. Krijg je een soortgelijke melding als ‘Met dit e-mailadres is nog geen account aangemaakt’, dan staat dit e-mailadres niet bij ons geregistreerd. Krijg je een melding dat er een mailtje naar je is toegestuurd dan betekent dit dat je een Campercontact account hebt met dit e-mailadres en hiermee kunt inloggen.

• Campercontact is een platform voor en door camperaars. Alle informatie komt van camperaars zelf. Om informatie op te slaan als persoonlijke favoriet of ervaringen te delen met anderen heb je een account nodig. Daarnaast draagt het bij aan de betrouwbaarheid van de informatie op ons platform. Het moeten aanmaken van een account met persoonsgegevens voorkomt dat ‘Jan en alleman’ informatie kan toevoegen.

• Wachtwoord vergeten? Geen probleem, dat kan de beste overkomen! Klik op de link ‘wachtwoord vergeten’ onder het wachtwoord invoerveld. Na het invullen van je e-mailadres ontvang je een mailtje met daarin de mogelijkheid om een nieuw wachtwoord aan te maken.

Kun je ons mailtje niet vinden? Probeer het dan eens in je spamberichten. Als je noreply@campercontact.com toevoegt als veilige afzender, voorkom je dit ook in de toekomst.

• Ja, de volledige versie van de app wordt een PRO-versie genoemd en jouw account een PRO-account.

• Je kunt je NKC-lidmaatschapsnummer koppelen onder het menu item ‘Mijn Profiel’.

• In dat geval heb je al een account met een ander e-mailadres. Klik op ‘Terug’ en log in met je juiste e-mailadres en wachtwoord. Weet je niet aan welk account jouw NKC-lidmaatschapsnummer gekoppeld is, neem dan contact op met de NKC.

• In de aankoopgeschiedenis van de App store (iOS) en Play Store (Android) vind je jouw aankoopbewijs terug met daarop de datum van aankoop. Tel hier 12 maanden bij op en je weet de einddatum.*

*Was jouw PRO-versie nog geldig op 7 september 2020 (de dag van de lancering van onze nieuwe app) dan hebben we je PRO-versie verlengd met 2 extra maanden. Dit om zoveel mogelijk camperaars kennis te laten maken met de voordelen van Campercontact PRO. En om iedereen te laten wennen aan deze nieuwe versie.

• Je kunt je e-mailadres wijzigen via ‘Mijn Profiel’ in het hoofdmenu van de app.  Klik dus op het menu rechtsboven in je scherm, dan op ‘Mijn profiel’ en vervolgens op ‘Profiel bewerken’.  Onder het kopje ‘contactgegevens’ staat je e-mailadres. Deze kun je wijzigen door op het potloodje naast het veld te klikken.

Als NKC-lid wijzig je je e-mailadres via ‘Mijn NKC’ op www.nkc.nl.

• In de app kun je jouw e-mailadres, gebruikersnaam en je profielafbeelding wijzigen. Ga hiervoor via het menu rechtsboven in het scherm naar ‘Mijn profiel’ en klik op ‘Profiel bewerken’.

• Bij grote updates krijg je vanzelf een melding in de app dat je deze kunt bijwerken. Je mist dus nooit belangrijke verbeteringen. Wil je dit niet handmatig doen, ga dan naar Google Play of de App Store en stel daar in dat je Campercontact automatisch wilt updaten.

iOS

1. Ga naar de instellingen van je toestel
      2. Ga naar de ‘iTunes Store en App Store’
      3. Zet de schakelaar bij App-updates aan. Is er een nieuwe update beschikbaar van een van de apps die jij via de App Store of de iTunes Store hebt geïnstalleerd, dan wordt deze vanaf nu automatisch geïnstalleerd. Let op: dit geldt dus voor alle apps. Niet alleen voor de Campercontact app.

Android

1. Ga naar de Play Store
      2. Klik op de het menu item (de drie horizontale streepjes) linksboven
      3. Klik op ‘Mijn apps en games’
      4. Klik op het tabblad geïnstalleerd. Er opent een lijst met alle apps die via de Play Store zijn geïnstalleerd.
      5. Zoek de Campercontact app en klik daarop.
      6. Klik rechtsboven op het pictogram van de drie puntjes
      7. Klik op 'Auto update aan' en dan op ja. Je hebt nu ingesteld dat eventuele nieuwe updates van de Campercontact app automatisch worden geïnstalleerd.
    • De app springt dan automatisch terug naar de FREE (gratis) versie van de app. Een aantal functies zal dan niet meer werken, zoals het opslaan van favorieten of het offline gebruik van de app. Om opnieuw gebruik te maken van de PRO-versie, ga je naar ‘Mijn profiel > Campercontact PRO’ en koop je de app opnieuw voor een jaar voor slechts € 5,99.

• Vragen over het gebruik

• Dat leggen we uit in deze video.

• Met de gratis versie van Campercontact kun je alle camperlocaties zien, maar je hebt minder functionaliteiten dan iemand met PRO-account. Daarnaast zie jij, in tegenstelling tot mensen met de PRO-versie van de app, advertenties.

Voor slechts €5,99 per jaar profiteer je van

• een app zonder advertenties
      • het opslaan van je favoriete camperlocaties
      • de mogelijkheid om de app te gebruiken zonder internetverbinding
      • extra filtermogelijkheden

Je schaft de volledige PRO-versie van de app aan via de app zelf: ‘Menu > Mijn profiel > Campercontact PRO’. Of via de App Store (IOS) of Google Play (Android).

• Op campercontact.com vind je alle locaties met basisinformatie om je een beeld te geven. Via de website kun je (vooralsnog) niet inloggen met je account, via de app wel. Daar heb je dus ook de mogelijkheid om bijvoorbeeld camperlocaties op te slaan als favoriet (als PRO-gebruiker) of een review te delen. De website bevat een bedrijvengids via de sectie ‘bedrijven’, de app niet, daarnaast zie je op de website en de FREE-versie van de app advertenties, maar als je de PRO-versie van de app hebt, niet.

• Ja, dat klopt. Om echt alles uit Campercontact te halen, gebruik je de app. Na inloggen kun je hier onder andere locaties opslaan als favoriet (als PRO-gebruiker) of ervaringen delen met andere camperaars.

• Onze app moet jouw locatie kunnen bepalen om camperlocaties bij jou in de buurt weer te kunnen geven. Je kunt jouw locatiegegevens (GPS-gegevens) onder andere aanzetten in de app via het menu item ‘Instellingen’. Of via de instellingen van je smartphone of tablet en dan ‘app-beheer/ applicatiebeheer’.

• Je kunt de app instellen in jouw voorkeurstaal via de landen vlag in het menu. Je hebt hierbij keuze uit zes standaardtalen. Klik hiervoor op de witte menubutton rechtsboven in je scherm, onder in dit menu vind je een landen vlag. Klik hierop om deze te wijzigen naar één van de andere vijf mogelijke talen.

• Dit klopt. Als je via het tabblad ‘bedrijven’ op onze website zoekt, dan bevind je je in onze bedrijvengids en zoek je naar camperbedrijven. Deze gids biedt de volgende type camperbedrijven: camperverkoop, camperverhuur, camperonderhoud, camperaccessoires, wasstraten, camperbouw, stallingen, weegstations. Ben je op zoek naar een camperplaats, camping of serviceplaats, dan zoek je deze via de homepage van onze website of via de Campercontact app.

• De app bepaalt jouw locatie via GPS. De locatieservice van jouw telefoon of tablet moet dan ook aanstaan om de locatie te bepalen. Je kunt deze (onder andere) aanzetten in de app via het menu item ‘Instellingen’. Controleer daarnaast of de Campercontact app toestemming heeft van je telefoon om toegang te krijgen tot deze gegevens. Ga hiervoor naar de instellingen van je toestel, zoek de app Campercontact via app- of applicatiebeheer en geef deze toegang tot jouw locatie.

• Dit is helaas nog niet mogelijk. Deze functie komt terug, maar we kunnen nog niet zeggen wanneer.

• We hebben ervoor gekozen om deze routes niet meteen in de eerste versie van de nieuwe app mee te nemen. Ze komen terug, maar in welke vorm en wanneer is nog niet bekend.

• NKC-Camperroutes (camperroutes gemaakt door reisbegeleiders van de NKC) zijn enkel te koop via de website van de NKC.

• Dat kan, maar wij zullen deze functie niet meer door ontwikkelen. Dit betekent dat de data niet meer wordt bijgewerkt. Het kan dus zijn dat de gegevens in het navigatiesysteem na verloop van tijd niet meer kloppen. We bieden hier een .ov2 en een .csv bestand aan met alle locatiegegevens die 28 augustus 2020 op Campercontact stonden. Alle informatie die na deze datum is gewijzigd of toegevoegd wordt niet meer verwerkt en aangeboden.

We bieden deze functie niet meer aan, omdat we hebben gemerkt dat hier misbruik van wordt gemaakt. Voor een volledig en uitgebreid overzicht gebruik je onze app en/of website.

• De bestanden die wij aanbieden zijn beschikbaar voor TomTom en Garmin navigatiesystemen. Door middel van een converteerprogramma kun je deze POI-bestanden wel omzetten naar andere bestandsindelingen. Wij bieden hier echter geen ondersteuning voor.

Let op: er worden geen updates meer uitgevoerd. De bestanden bevatten informatie van 28 augustus 2020. Alle nieuwe, gewijzigde informatie van na deze datum wordt niet meer meegenomen.

• Wil jij er, net als honderdduizenden andere camperaars én locatiebeheerders, voor zorgen dat Campercontact up-to-date blijft? Voeg dan eens een nieuwe locatie toe, wat nieuwe locatiefoto’s of deel een review. En kom je iets tegen wat niet klopt, geef dan een wijzigingsverzoek door. Klik hiervoor op de oranje plusknop in de app.

Onze moderatoren bekijken jouw bijdrage en plaatsen deze op Campercontact. Als het allemaal klopt natuurlijk. Al deze informatie komt bij ons binnen en zal binnen twee weken worden behandeld.

In deze video leggen we je uit hoe je een review toevoegt.

• Ja, als je PRO-gebruiker bent, kun je de app Campercontact offline gebruiken. Om alle locatie informatie in de offline modus beschikbaar te krijgen, download je deze eenmalig via het Menu > Instellingen > Offline locaties.

In deze video leggen we uit hoe het werkt.

• Ga via het hoofdmenu rechtsboven in de app naar favorieten. Open de locatie die je als favoriet wil verwijderen. En klik op het groene hartje om de locatie te verwijderen als favoriet.

• Het komt wel eens voor dat automatisch gegenereerde e-mails als spam worden gezien, waardoor mailtjes over het aanmaken van een account of het vergeten van je wachtwoord niet in je inbox belanden. De e-mail belandt dan in de ongewenste e-mail- of spambox of wordt geweigerd door jouw provider.

Om dit in de toekomst te voorkomen voeg je noreply@campercontact.com toe als veilige afzender.

• Overige vragen

• Er staan drie soorten camperlocaties op Campercontact:

-         Camperplaatsen: overnachtingslocaties voor campers, opgedeeld in diverse subcategorieën:
      Camperplaatsen zijn in te delen in de volgende vijf subcategorieën:
      Speciaal voor campers: plaatsen alleen voor campers. Dit kan ook een terrein voor de poort van een camping zijn.
      Op een ‘mix-parking’: gereserveerde plaatsen op algemeen parkeerterrein. Hier sta je vaak tussen de personenauto's in.
      Bij een restaurant: plaatsen op de parkeerplaats of het terrein van een restaurant, hotel of café.
      Op een privéterrein: een plaats bij een particulier of bedrijf die ruimte beschikbaar stelt. Hier overnacht je vaak gratis.
      Bij een jachthaven: plaats bij een jachthaven.

-         Campings: plaatsen op campings.

-         Serviceplaatsen: plaatsen waar campers vuilwater en cassettetoilet kunnen lozen en schoon water kunnen bijvullen. Overnachten is hier verboden.

• Ja zeker! Via https://campercontact.com/nl/bedrijven/nederland (of via het tabblad ‘bedrijven’ via de kaart op onze website) kom je terecht bij de Campercontact bedrijvengids. Hier worden camperbedrijven de volgende type camperbedrijven weergegeven:

• Camperverkoop
      • Camperverhuur
      • Camperonderhoud
      • Camperaccessoires
      • Wasstraten
      • Camperbouw
      • Stallingen
      • Weegstations
    • Locatiebeheerders kunnen via een voordeelprogramma kortingen toevoegen voor gebruikers met een Campercontact PRO-account. De hoogte en vorm van dit voordeel wordt dan ook door hen bepaald en niet door Campercontact. Deze korting wordt getoond op de locatiepagina van de desbetreffende camperlocatie. Als de beheerder erom vraagt, kun je via Mijn profiel > Campercontact PRO laten zien dat je hier recht op hebt.

• Dat betekent dat je op locaties waar campinggedrag niet is toegestaan, bijvoorbeeld geen luifel mag uitklappen. Evenals het uitklappen van tafels en stoelen of het ophangen van de was etc.

• Als je een vraag hebt die niet in onze FAQ wordt beantwoord, dan kun je contact met ons opnemen via het contactformulier onderaan deze FAQ. Wij zullen je vraag zo spoedig mogelijk beantwoorden.

• Vragen van beheerders

• Nee, dat hoeft niet. We hebben alle gegevens uit de oude app overgenomen. Uiteraard kan het geen kwaad om deze te controleren en eventueel aan te vullen via je beheerdersaccount, zodat je potentiële bezoekers over de meest up-to-date informatie beschikken.

• Bezoek de locatie op Campercontact en bekijk welk e-mailadres er bij de contactgegevens staat. Is dit niet het juiste e-mailadres? Geef deze wijziging dan door via je beheerdersomgeving.

• Je wijzigt de gegevens van jouw camperlocatie in jouw beheerdersomgeving. Je logt in via via https://poi.campercontact.com/. Na inloggen zie je de pagina(’s) die je beheert. Er zijn onderdelen die je niet zelf kunt aanpassen. Hiervoor dien je een wijzigingsverzoek in via het oranje plusknopje op jouw locatiepagina in de app. Op de website is dit niet mogelijk. Al deze wijzigingen worden verwerkt door onze moderatoren. Wij streven ernaar deze binnen twee weken te behandelen.

Meer informatie? Bezoek dan onze beheerderspagina.

• Dit kan via jouw beheerdersomgeving. Na inloggen scroll je naar het onderdeel ‘Prijzen en periodes’. Daar vul je een kaal overnachtingstarief in op basis van 1 camper en 2 personen. Vervolgens vul je eventuele toeristenbelasting in voor 1 persoon. Het systeem rekent keurig de totale prijs uit. Naast de prijsinformatie vul je nog de openingsperiode in die bij deze prijs hoort. Heb je meerdere openingsperiodes? Klik dan op Prijs + periode toevoegen en vul de juiste gegevens in. Je vindt een uitgebreidere uitleg op deze pagina voor beheerders.

• Kun je helemaal niets aanpassen? Controleer dan of je ingelogd bent met het e-mailadres dat bij de contactgegevens van jouw locatie wordt vermeld. Aan dit e-mailadres zijn de beheerdersrechten gekoppeld. Is het e-mailadres foutief en wil je dit wijzigen? Neem dan contact met ons op.

Wil je een wijziging doorvoeren in de weergegeven foto’s, reviews of locatiebeschrijving? Dien dan een wijziging in via het wijzigingsformulier. In de app bereik je dit formulier door naar jouw locatiepagina te gaan en daar op het oranje plusje te drukken. Op de website is dit niet mogelijk. Al deze wijzigingen worden verwerkt door onze moderatoren.

• Het is niet mogelijk om foto’s te verwijderen zonder gegronde reden. Je kunt in een wijzigingsverzoek aangeven welke foto je wilt laten verwijderen en waarom. Deze wijziging dien je in via het oranje plusknopje op jouw locatiepagina in de app. Op de website is dit niet mogelijk. Wij zullen dit verzoek binnen twee weken verwerken.

• Hiervan krijg je een automatisch e-mailbericht.

• Log via https://poi.campercontact.com/ in in je beheerdersaccount en ga naar het tabblad Reviews. Daar kun je een reactie plaatsen bij de desbetreffende review. Op de beheerderspagina leggen we dit stapsgewijs uit.

• Beoordelingen worden niet zomaar verwijderd. Alleen met een gegronde reden. Stuur ons een bericht en wij zullen jouw melding zo snel mogelijk behandelen. Vermeld in je mail duidelijk om welke review bij welke locatie dit gaat.

Ons reageerbeleid geeft meer duidelijkheid over welke reacties er wel en niet worden geaccepteerd.

• Je kunt geen betaalde advertenties plaatsen op Campercontact. Je kunt wel deelnemen aan het Campercontact PRO-voordeelprogramma. Met dit voordeelprogramma kun je korting geven aan Campercontact PRO-gebruikers. (Bekijk de volgende vraag van deze FAQ als je wil weten hoe je dit doet). Jouw locatie wordt daarmee uitgelicht op ons platform, waardoor je meer opvalt. Deze functionaliteit is vooralsnog gratis.

Staat jouw vraag er niet tussen?

Wegens enorme drukte kan het wat langer duren dan je van ons gewend bent voordat je een reactie krijgt. We streven ernaar om binnen 5 werkdagen te reageren. We willen je vragen eerst op de pagina met opmerkingen en meestgestelde vragen over de livegang en deze algemene FAQ-pagina te kijken. Mocht je het antwoord hier niet kunnen vinden, neem dan contact met ons.