Opmerkingen en meest gestelde vragen m.b.t. de livegang van Campercontact

Wegens enorme drukte kunnen wij jouw vragen niet zo snel beantwoorden als je van ons gewend bent. Heb je vragen of opmerkingen over onderstaande punten, lees dan eerst even de antwoorden verderop op deze pagina.

• Forget password mails komen niet aan
  • OPGELOST Hij zegt dat ik offline ben, maar mijn telefoon zegt van niet
  • Ik kan mijn favorieten niet meer terugvinden
  • OPGELOST Bij het openen van de app zie ik een grijze kaart met een blauw puntje, maar geen kaart met locaties. Hoe kan dit worden opgelost?
  • Ik kan niet inloggen op de website
  • OPGELOST Ik wijzig de taal in de app, maar hij schakelt iedere keer terug naar Engels
  • Ik kan alleen via Apple maps (iOS) of Google Maps (Android) naar een locatie navigeren
  • OPGELOST De GPS-coördinaten worden weergegeven op een niet gebruikelijke manier
  • Camperlocaties inladen in mijn navigatiesysteem
  • Ontbreken knop, waardoor je niet verder komt bij het inloggen

Heb je een andere vraag? Hier vind je de veelgestelde vragen.

Wij danken je voor je begrip.

Forget password mails komen niet aan
Het wil weleens voorkomen dat de mail in de spambox belandt. Heb je daar al gekeken? Mocht hij daar staan, voeg info@campercontact.com dan gelijk toe als veilige afzender. Staat hij daar niet, wacht dan nog even een minuut of 10 voordat je nogmaals op de knop drukt. Het kan even duren voordat deze automatische mail binnenkomt.

Hij zegt dat ik offline ben, maar mijn telefoon zegt van niet
-> OPGELOST IN DE LAATSTE UPDATE (6.0.1)
Zou je allereerst eens in de instellingen van je toestel willen controleren of je de app Campercontact toestemming hebt gegeven om mobiele data te gebruiken? Is dit niet het geval, schakel dit dan in. Mocht dit het probleem niet verhelpen dan willen we je vragen de app update van deze week even af te wachten. Enkele Android gebruikers ervaren nu namelijk problemen met de internetverbinding. De app denkt soms onterecht dat je offline bent. Hier wordt aan gewerkt en komt dus snel een oplossing voor. Hier lees je meer over die update.

Ik kan mijn favorieten niet meer terugvinden
Weet je zeker dat je bent ingelogd met het e-mailadres waarmee je Campercontact eerder hebt gebruikt toen je de favorieten hebt aangemaakt? Je favorieten zijn namelijk gekoppeld aan dit account.
Heb je nog een ander e-mailadres waarmee je wellicht een Campercontact account hebt?

-> OPGELOST IN DE LAATSTE UPDATE (6.0.1)
Laad de kaartfunctie in de app niet goed en krijg je een 'grijs' scherm? Dit is een bekend probleem bij Android-gebruikers en wij werken hard aan een oplossing. Voor nu kan je dit zelf oplossen door al je openstaande apps af te sluiten en de Campercontact app opnieuw op te starten. Wij hebben hier ook een video van gemaakt hoe je dit doet: https://youtu.be/bNqMWEfUgus

Ik kan niet meer inloggen op de website
Het is op onze nieuwe website inderdaad niet (meer) mogelijk om in te loggen. Wij hebben van meerdere mensen vernomen dat zij deze functionaliteit missen.  Wij zullen de terugkomst hiervan dan ook zeker overwegen.

Ik wijzig de taal in de app, maar hij schakelt iedere keer terug naar Engels
-> OPGELOST IN DE LAATSTE UPDATE (6.0.1)
Je kunt de app instellen in jouw voorkeurstaal via de landen vlag in het menu. Je hebt hierbij keuze uit zes standaardtalen. Op dit moment schakelt deze taalinstelling bij een enkeling vanzelf terug naar het Engels. Dit probleem is bij ons bekend en hier wordt aan gewerkt.

Ik kan alleen via Apple Maps (iOS) of Google Maps (Android) naar een locatie navigeren
Het is op dit moment alleen mogelijk om op een iOS toestel via Apple Maps te navigeren en op een Android toestel via Google Maps te navigeren. We zullen binnenkort ook andere navigatie opties ondersteunen.

De GPS-coördinaten worden weergegeven op een niet gebruikelijke manier
-> OPGELOST IN DE LAATSTE UPDATE (6.0.1)
Sinds de laatste update (6.0.1), worden de GPS-coordinaten op twee manieren weergegeven, waaronder de decimale graden notatie.

Camperlocaties inladen in mijn navigatiesysteem
Je kunt Camperlocaties van Campercontact installeren op je navigatiesysteem, maar wij zullen deze functie niet meer door ontwikkelen. Dit betekent dat de data niet meer wordt bijgewerkt. Het kan dus zijn dat de gegevens in het navigatiesysteem na verloop van tijd niet meer kloppen. We bieden hier: https://www.campercontact.com/nl/content/downloads  een .ov2 en een .csv bestand aan met alle locatiegegevens die 28 augustus 2020 op Campercontact stonden. Alle informatie die na deze datum is gewijzigd of toegevoegd wordt niet meer verwerkt en aangeboden.

Er lijkt een knop te ontbreken, waardoor ik niet verder kom tijdens het inloggen
Waarschijnlijk heb je de lettertypegrootte in de instellingen van je toestel vergroot, waardoor er knoppen wegvallen in de app. Dit is bij ons bekend en hier komt nog een oplossing voor. Voor nu kun je dit oplossen door de lettergrootte tijdelijk even te verkleinen.

Android 7.0 / 8.0
Instellingen – toegankelijkheid – Zicht - zoom scherm en lettertype (Android 7.0) / Lettertype en zoomniveau (Android 8.0).

Android 9.0
Toegankelijkheid – verbeteringen zichtbaarheid – Tekstgrootte en opmaak

Android 10.0
Instellingen – toegankelijkheid - toegankelijkheid – vergroting

IOS 12 of eerder
Instellingen – Algemeen - toegankelijkheid – Weergave en tekstgrootte
Klik op Grotere tekst. Zet 'Grotere tekstgroottes' aan door het schuifje naar rechts te schuiven. De balk die de lettergrootte aangeeft krijgt een extra grootte. Schuif de balk naar het formaat dat jij wenst.

IOS 13
Instellingen – toegankelijkheid – weergave en tekstgrootte

Heb je een andere vraag?  Hier vind je de veelgestelde vragen.