Privacy statement

Privacybeleid voor Campercontact

Campercontact (“wij” of “ons”) is toegewijd aan het beschermen van uw privacy. Dit beleid legt uit hoe wij uw gegevens en informatie verzamelen en gebruiken via onze website, mobiele applicaties, sociale-mediawebsites en -handles, e-mail en andere online services (onze "Diensten").

Vereisten verwerking persoonsgegevens voor verenigingen

De AVG kent zes grondslagen voor het verwerken van persoonsgegevens. Om persoonsgegevens te mogen verwerken, moet minimaal één van deze grondslagen van toepassing zijn:

• De desbetreffende persoon geeft toestemming.
  • Het is nodig om een overeenkomst uit te voeren.
  • Het is nodig voor het nakomen van een wettelijke verplichting.
  • Het is nodig voor het beschermen van een vitaal belang.
  • Het is nodig voor het uitvoeren van een taak van algemeen belang of het openbaar gezag.
  • Het is nodig voor het behartigen van een gerechtvaardigd belangen.
  • Aanvullende vereisten

Campercontact stelt met dit privacybeleid, naast de wettelijke vereisten, ook een aantal aanvullende richtlijnen vast voor het verwerken van persoonsgegevens. Dit beleid bevat aandachtspunten voor leden, gebruikers, beheerders en ontwerpers van systemen om niet alleen nu, maar ook in de toekomst de privacy te waarborgen.

Campercontact baseert deze verwerkingen op de volgende grondslagen

• Gegevensverwerking is nodig voor het behartigen van een gerechtvaardigd belang.
  • Het verzamelen van bepaalde gegevens is nodig om bezoekers van Campercontact.com relevante informatie op basis van het gebruik van de websites te kunnen aanbieden. Ook dient die registratie statistische doeleinden om het gebruik van de websites te kunnen volgen en te kunnen aanpassen aan de wensen van de bezoekers.
  • De desbetreffende persoon geeft toestemming voor gegevensbewerking.
  • Campercontact verwerkt persoonsgegevens op basis van toestemming. Voor het registreren van profileringskenmerken dient expliciet toestemming te worden gevraagd.
  • Campercontact  verstrekt geen persoonsgegevens aan derden.

Informatie die u ons geeft

Sommige van onze Diensten bevatten functies of services waarmee u contactgegevens en andere informatie over uzelf kunt invoeren. Wij verzamelen en bewaren alle informatie die u op onze Diensten invoert. Dit omvat informatie zoals uw naam, contactgegevens (zoals e-mailadres) en demografische informatie (zoals leeftijd, opleiding, geslacht, interesses, staat en postcode). Wij kunnen uw persoonlijke informatie onder de volgende omstandigheden verzamelen:

• Wanneer u zich registreert voor een gebruikersaccount op de website of app;
  • Wanneer u zich aanmeldt om meldingen of e-mails van ons te ontvangen;
  • Wanneer u een boeking bevestigt of een transactie aangaat via een partner;
  • Wanneer u klantenservice van ons aanvraagt of anderszins met ons communiceert met service gerelateerde vragen;
  • Wanneer u deelneemt aan de community, commentaar threads (reviews) en andere interactieve aspecten van de website; of
  • In alle andere gevallen waarin u uw persoonlijke informatie vrijwillig verstrekt.

Sommige van deze informatie kan namens ons door externe partijen worden verzameld. Bijvoorbeeld, wanneer u een transactie aangaat in verband met een van onze Diensten, gebruiken wij een betalingsprocessor; Campercontact verzamelt of bewaart zelf geen betalingskaartinformatie.

Informatie die wij automatisch verzamelen

Wanneer u interactie heeft met onze Diensten, wordt bepaalde informatie over uw gebruik van onze Diensten automatisch verzameld. Dit omvat:

• Apparaatinformatie over uw computer, mobiele apparaat of ander apparaat dat u gebruikt om toegang te krijgen tot onze Diensten, zoals IP-adres, geolocatie-informatie, unieke apparaat identificatie, browsertype, browser taal en andere transactiegegevens;
  • Analytics en gebruiksgegevens over uw gebruik van de website;
  • Extra "verkeersgegevens" en logbestanden zoals tijd van toegang, datum van toegang, softwarecrash-rapporten, sessie-identificatienummer, toegangstijden en verwijzende website-adressen;
  • Informatie over hoe u interactie heeft met onze advertenties en nieuwsbrieven, inclusief of u links opent of klikt in correspondentie; en
  • Informatie die u beschikbaar maakt voor ons op een sociaal-mediaplatform (zoals door te klikken op een sociaal-mediapictogram dat is gekoppeld aan onze Diensten), inclusief uw account-ID of gebruikersnaam en andere informatie die is opgenomen in uw berichten.

Een groot deel van deze informatie wordt verzameld via cookies, webbeacons en andere trackingtechnologieën, evenals via uw webbrowser of apparaat. We vertrouwen op partners om veel functies van onze Diensten te bieden met behulp van gegevens over uw gebruik van onze website en online services.

Hieronder staat een lijst van deze partners met links naar meer informatie over hun gebruik van uw gegevens en hoe u uw opties met betrekking tot tracking kunt uitoefenen.

Name ExpireDescription PurposeDescription
App User_id Persistent Sets a unique ID for Firebase and GA4 upon account creation for calculation and attribution purposes.
CookieConsent 1 year Stores the user's cookie consent state for the current domain
firebaseLocalStorageDb#firebase-heartbeat-store Persistent This cookie is necessary for the login function on the website.
google_auto_fc_cmp_setting Persistent Stores the user's cookie consent state for the current domain
_ga 399 days Registers a unique ID that is used to generate statistical data on how the visitor uses the website.
_ga_# 399 days Used by Google Analytics to collect data on the number of times a user has visited the website as well as dates for the first and most recent visit.
_gat 1 day Used by Google Analytics to throttle request rate
_gid 1 day Registers a unique ID that is used to generate statistical data on how the visitor uses the website.
_hjAbsoluteSessionInProgress 1 day This cookie is used to count how many times a website has been visited by different visitors - this is done by assigning the visitor an ID, so the visitor does not get registered twice.
_hjFirstSeen 1 day This cookie is used to determine if the visitor has visited the website before, or if it is a new visitor on the website.
_hjIncludedInPageviewSample 1 day Used to detect whether the user navigation and interactions are included in the website’s data analytics.
_hjIncludedInSessionSample 1 day Registers data on visitors' website-behaviour. This is used for internal analysis and website optimization.
_hjRecordingLastActivity Session Sets a unique ID for the session. This allows the website to obtain data on visitor behaviour for statistical purposes.
_hjSession_# 1 day Collects statistics on the visitor's visits to the website, such as the number of visits, average time spent on the website and what pages have been read.
_hjSessionUser_# 1 year Collects statistics on the visitor's visits to the website, such as the number of visits, average time spent on the website and what pages have been read.
_hjTLDTest Session Registers statistical data on users' behaviour on the website. Used for internal analytics by the website operator.
gsc Persistent Registers data on visitors' website-behaviour. This is used for internal analysis and website optimization.
gscs Persistent Registers data on visitors' website-behaviour. This is used for internal analysis and website optimization.
hjViewportId Session Sets a unique ID for the session. This allows the website to obtain data on visitor behaviour for statistical purposes.
_fbp 3 months Used by Facebook to deliver a series of advertisement products such as real time bidding from third party advertisers.
_gcl_au 3 months Used by Google AdSense for experimenting with advertisement efficiency across websites using their services.
_hjRecordingEnabled Session This cookie is used to identify the visitor and optimize ad-relevance by collecting visitor data from multiple websites – this exchange of visitor data is normally provided by a third-party data-center or ad-exchange.
gscw Persistent This cookie registers data on the visitor. The information is used to optimize advertisement relevance.
IDE 1 year Used by Google DoubleClick to register and report the website user's actions after viewing or clicking one of the advertiser's ads with the purpose of measuring the efficacy of an ad and to present targeted ads to the user.
test_cookie 1 day Used to check if the user's browser supports cookies.
fr 3 months Used by Facebook to deliver a series of advertisement products such as real time bidding from third party advertisers.
DEVICE_INFO 179 days Used to track user’s interaction with embedded content.
VISITOR_INFO1_LIVE 179 days Tries to estimate the users' bandwidth on pages with integrated YouTube videos.
YSC Session Registers a unique ID to keep statistics of what videos from YouTube the user has seen.
yt.innertube::nextId Persistent Registers a unique ID to keep statistics of what videos from YouTube the user has seen.
yt.innertube::requests Persistent Registers a unique ID to keep statistics of what videos from YouTube the user has seen.
ytidb::LAST_RESULT_ENTRY_KEY Persistent Stores the user's video player preferences using embedded YouTube video
yt-remote-cast-available Session Stores the user's video player preferences using embedded YouTube video
yt-remote-cast-installed Session Stores the user's video player preferences using embedded YouTube video
yt-remote-connected-devices Persistent Stores the user's video player preferences using embedded YouTube video
yt-remote-device-id Persistent Stores the user's video player preferences using embedded YouTube video
yt-remote-fast-check-period Session Stores the user's video player preferences using embedded YouTube video
yt-remote-session-app Session Stores the user's video player preferences using embedded YouTube video
yt-remote-session-name Session Stores the user's video player preferences using embedded YouTube video

Hoe we cookies gebruiken

Een cookie is een klein bestand dat wordt toegevoegd om webverkeer te analyseren of om u te laten weten wanneer u een bepaalde (mobiele) wesite bezoekt. Cookies stellen webapplicaties in staat om op u als individu te reageren. De webapplicatie kan haar activiteiten aanpassen aan uw behoeften, voorkeuren en afkeuren door informatie over uw voorkeuren te verzamelen en te onthouden. We kunnen traffic log cookies gebruiken om te identificeren welke pagina's worden gebruikt. Dit helpt ons om gegevens over webpagina-verkeer te analyseren en onze website te verbeteren om deze af te stemmen op de behoeften van de klant. We gebruiken deze informatie alleen voor statistische analyse doeleinden en daarna worden de gegevens uit het systeem verwijderd. Over het algemeen helpen cookies ons om u een betere website te bieden door ons in staat te stellen te controleren welke pagina's u nuttig vindt en welke niet.

We gebruiken cookies voor de volgende doeleinden

• Site operaties/essentiële cookies: Om functies mogelijk te maken die nodig zijn voor het bieden van de diensten op onze site, zoals u identificeren wanneer u bent aangemeld, het bijhouden van de weergaven van inhoud en het onthouden van uw voorkeuren.
  • Analytics: Om ons in staat te stellen te begrijpen hoe onze diensten worden gebruikt, siteprestaties bij te houden en verbeteringen aan te brengen.
  • Gepersonaliseerde reclame: Om gepersonaliseerde reclame te leveren op basis van uw voorkeuren of interesses en om de effectiviteit van advertenties te meten.
  • Social media: Om u in staat te stellen toegang te krijgen tot onze diensten en inhoud te delen via sociale netwerken.

Bewaren van persoonsgegevens

Bewaren
Gegevens in de administratie worden bewaard zo lang het lidmaatschap van het betreffende lid loopt. Dit omvat zowel de persoonsgegevens als bijvoorbeeld inschrijvingen en bankgegevens.
Ook na afloop van het lidmaatschap worden de gegevens nog bewaard voor de wettelijk verplichte termijn van zeven jaar. Daarna worden de gegevens van verwijderd of geanonimiseerd.

Wat we doen met de informatie die we verzamelen

We gebruiken alleen de informatie die we van u verzamelen in overeenstemming met dit beleid.

Specifiek wordt de verzamelde informatie gebruikt om:

• Onze interne dossiers bij te houden;
  • Onze producten en diensten te verbeteren;
  • Periodiek promotionele e-mails te verzenden over nieuwe producten, diensten, speciale aanbiedingen of andere vergelijkbare informatie;
  • De website aan te passen aan uw interesses;
  • U te voorzien van inhoud, producten en diensten die u aanvraagt;
  • Uw inhoud op de website en applicatie te uploaden zoals u dat wenst;
  • Communiceren met u over uw account, onze dienst of eventuele verbeteringen of wijzigingen in onze diensten, beleidslijnen en algemene voorwaarden;
  • Statistische, demografische en marketinganalyses van gebruikers van de website en applicatie uitvoeren;
  • Gepersonaliseerde advertenties op onze services afleveren op basis van uw voorkeuren of interesses over services en apparaten en de effectiviteit van onze advertenties meten;
  • Activiteiten detecteren, onderzoeken en voorkomen die onze beleidslijnen kunnen schenden of frauduleus of illegaal kunnen zijn, en om te voldoen aan wettelijke vereisten met betrekking tot de levering van producten en diensten.

Hoe we informatie delen

We kunnen deze informatie als volgt delen:

Met de volgende categorieën serviceproviders die we inschakelen om namens ons functies uit te voeren:

• Facturerings- en incassoproviders, zoals betalingsverwerkers en organisaties die ons helpen bij het beoordelen van uw krediet- en betalingsstatus.
  • Auditing- en accountantskantoren.
  • Adviesbureaus voor professionele diensten, zoals bedrijven die helpen bij het leveren van juridische diensten of het leveren van op projecten gebaseerde middelen en assistentie.
  • Advertentie-, marketing- en analyse-services, inclusief entiteiten die de informatie analyseren die we van u verzamelen om met u te communiceren en te adverteren.
  • Beveiligingsleveranciers, zoals entiteiten die helpen bij beveiligingsincidentverificatie en -reactie, servicemeldingen en fraudepreventie.
  • IT-leveranciers, zoals entiteiten die helpen bij website-ontwerp, hosting en onderhoud, gegevens- en softwareopslag en netwerkwerking.

Met de volgende categorieën derde partijen:

• Advertentie-, marketing- en analysepartners, dat zijn bedrijven die betrokken zijn bij adverteren voor marketing- of promotionele doeleinden. Deze bedrijven kunnen trackingtechnologieën op onze website gebruiken om informatie te verzamelen of te ontvangen van de Services en elders op internet en die informatie gebruiken om meetdiensten en doelgerichte advertenties te bieden. Hoewel we geen informatie delen die u bij naam identificeert met niet-geaffilieerde derde partijen voor hun eigen gebruik, kunnen dergelijke andere partijen met voldoende gegevens uit andere bronnen in staat zijn om u persoonlijk te identificeren.

Daarnaast met:

• Sociale media-platforms, als u ervoor kiest om uw sociale media-account te koppelen aan onze Services.
  • Met zakelijke partners namens wie we diensten uitvoeren en die mogelijk diensten verkopen die voor u interessant zijn. Bijvoorbeeld, we voeren boekingen uit namens partners en delen informatie met hen die nodig is om de transactie te voltooien.
  • Met autoriteiten of wettelijk bevoegde vertegenwoordigers, indien vereist door de wet of als we te goeder trouw geloven dat het delen van uw informatie noodzakelijk is om te voldoen aan de toepasselijke wet;
  • Met dochterondernemingen of gelieerde ondernemingen;
  • Met een samengevoegde of verwervende entiteit. We kunnen in verband met, of tijdens de onderhandelingen over, een fusie, overname, verkoop van activa of een bedrijfslijn, wijziging in eigendomsbeheer of financieringstransactie informatie over u overdragen aan een andere entiteit of haar gelieerde ondernemingen of serviceproviders. We kunnen niet beloven dat een verkrijgende partij of de samengevoegde entiteit dezelfde privacy praktijken zal hebben of uw informatie op dezelfde manier zal behandelen als beschreven in dit privacy beleid; Of
  • Om de veiligheid van onze gebruikers te waardborgen in noodgevallen.

Links naar andere websites

Onze website en tevens app kan links bevatten waarmee u gemakkelijk andere websites van interesse kunt bezoeken. We hebben echter geen controle over die andere website zodra u onze site verlaat via deze links. Daarom zijn wij niet verantwoordelijk voor de bescherming en privacy van informatie die u verstrekt tijdens het bezoeken van dergelijke sites en vallen dergelijke sites niet onder dit privacy beleid. Wees voorzichtig en bekijk het privacy beleid dat van toepassing is op de betreffende website.

Beveiliging

We doen er alles aan om ervoor te zorgen dat uw informatie veilig is. Om onbevoegde toegang of openbaarmaking te voorkomen, hebben we geschikte fysieke, elektronische en organisatorische maatregelen genomen om de informatie die we online verzamelen te beveiligen. Houd er echter rekening mee dat hoewel we ons best doen om uw informatie te beschermen zodra we deze ontvangen, geen enkele gegevensoverdracht via internet of een ander openbaar netwerk gegarandeerd 100% veilig is.

Uw opties en rechten met betrekking tot uw informatie

Bezoek de Instellingen pagina in uw account om uw contactgegevens bij te werken.

U kunt zich altijd afmelden voor toekomstige e-mailberichten, via de e-mail en andere communicatie van ons. Stuur ons hiervoor een bericht via info@campercontact.com of meld u af via de nieuwsbrief.

Hier nog een verwijzing plaatsen naar het zelf kunnen in/uitschakelen van delen van locatiesgegevens, toegang tot media of ontvangen van notificaties via mobile device instelling en eigen verantwoordelijkheid hiervan door de gebruiker zelf?

U heeft het recht om toegang te vragen tot Persoonlijke Informatie die over u is verzameld, inclusief informatie over de bron van die informatie, de doeleinden waarvoor we deze verzamelen en de derde partijen en serviceproviders met wie we deze delen. U kunt een dergelijk verzoek indienen zoals hieronder beschreven. Om de Persoonlijke Informatie van onze klanten te beschermen, moeten we uw identiteit verifiëren voordat we op uw verzoek kunnen ingaan.

Recht op Verzoek tot Verwijdering van Informatie

U heeft het recht om in bepaalde omstandigheden te verzoeken dat we alle Persoonlijke Informatie die we rechtstreeks van u hebben verzameld, verwijderen. U kunt een dergelijk verzoek indienen zoals hieronder beschreven. Om de Persoonlijke Informatie van onze klanten te beschermen, moeten we uw identiteit verifiëren voordat we op uw verzoek kunnen ingaan. We kunnen om juridische redenen verplicht zijn om niet aan uw verzoek te voldoen, of om dit op een beperktere manier te doen dan u had verwacht. Als dat het geval is, zullen we dit in onze reactie aan u uitleggen.

U kunt een verzoek indienen om uw rechten op toegang/kennisgeving of verwijdering van uw Persoonlijke Informatie uit te oefenen via een van de volgende manier:

We zullen de Persoonlijke Informatie die is ingediend voor het doel van een verzoek van de consument niet voor een ander doel gebruiken dan om aan uw verzoek te voldoen.

Moeten we nog uitgebreider zijn dat we dit verzoek vervolgens tijdig verwerken en de betreffende indiener tijdig zullen informeren indien verwerkt?

Klachten

Wie klachten heeft over de verwerking van zijn persoonsgegevens door Campercontact, kan daarover contact opnemen. Dit kan door een email te richten aan ons team op info@campercontact.com. Campercontact zoekt dan samen met de betrokkene naar een oplossing. Lukt dat niet naar tevredenheid, dan is er nog de mogelijkheid een klacht in te dienen bij de privacy toezichthouder, de Autoriteit Persoonsgegevens.