Op Campercontact.com staan circa 38.000 camperlocaties, verspreid over 58 landen. Omdat we jouw mening, de mening van een camperaar, waardevol vinden, nodigen we uit tot reageren. Dit helpt andere camperaars bij de keuze van de meeste geschikte camperlocatie! Wel hanteren we enkele richtlijnen.

Transparantie leidt tot kwaliteitsverbetering

Alle reacties zijn welkom. Het maakt niet uit of de boodschap positief of negatief is. Transparantie staat namelijk centraal. Dat is waar Campercontact om draait: het belangrijkste doel is om waardevolle reisinformatie toegankelijk te maken voor iedere camperliefhebber.

Positieve reacties versterken de autoriteit en negatieve stimuleren kwaliteitsverbetering. Goed voor de locaties én de camperaar. Campercontact is onafhankelijk distributeur van reacties van camperaars en exploitanten. De getoonde beoordelingen zijn enkel van hen afkomstig. Zelf plaatst Campercontact geen reacties.

Reacties van beheerders/eigenaren

Beheerders van camperlocaties kunnen reageren op beoordelingen en werken zo samen met de camperaar aan een nog beter camperklimaat. Het is goed om te beseffen dat ook deze reacties voor iedereen zichtbaar zijn. Reageren op een reactie van een beheerder of eigenaar? Dat kan, maar stuur hem/haar dan een e-mail, zodat we geen ellenlange conversaties krijgen op een detailpagina.

Constructief door fatsoen

Camperen is leuk en positief en dat zien we ook graag online terug. Dit betekent dat we streven naar een constructieve sfeer. Samengevat komt het neer op: ga met de ander om zoals je zelf ook graag wordt behandeld. Je zou jezelf hierbij de volgende vragen kunnen stellen:

• Zou ik dit ook in het gezicht van de ander durven zeggen?
  • Wat zou mijn partner/kind/werkgever zeggen als hij of zij dit las?
  • Heb ik morgen spijt van deze reactie?

Richtlijnen

Hieronder vind je enkele concrete richtlijnen voor het reageren op en beoordelen van informatie. Ze zijn opgesteld om de getoonde informatie relevant en familievriendelijk te houden.

• Opmerkingen en media die haat zaaiende en opruiende uitlatingen, discriminerende en kwetsende opmerkingen, bedreigingen, (seksueel) expliciet taalgebruik, geweld en de promotie van illegale activiteiten bevatten, zijn niet toegestaan.
  • Media dienen betrekking te hebben op de locaties. Upload foto’s die een overzicht geven van de locatie of genomen zijn vanaf de locatie. Hierop mogen mensen niet herkenbaar in beeld zijn. Daarbij moet het beeld van goede kwaliteit zijn (niet te donker, te licht of onscherp).
  • Plaats geen media of teksten waarop auteursrecht van toepassing is. Respecteer de privacy van jezelf én van anderen. Zet dus geen persoonsgegevens (o.a. adressen, telefoonnummers, social media accounts of e-mailadressen) in een bericht.
  • Wij verwijderen alleen foto’s als een van bovenstaande criteria niet in acht wordt genomen of als informatie op de foto onjuist of niet meer actueel is. We doen dat reactief op basis van signalen van gebruikers en beheerders.
  • De reacties dienen van echte gebruikers te zijn. Zo moet het gebruikte e-mailadres van een account actief en benaderbaar zijn. De gebruikers dienen ook daadwerkelijk ter plaatse geweest te zijn.
  • De reageermogelijkheden zijn niet bedoeld voor commerciële boodschappen.
  • Plaats geen links naar camper gerelateerde bedrijven, behalve in een advertentie.
  • Het is niet toegestaan dat beheerders/eigenaren van camper gerelateerde bedrijven zelf beoordelingen schrijven (bijvoorbeeld door aliassen te gebruiken), gebruikers te belonen voor positieve beoordelingen of concurrenten te benadelen met slechte beoordelingen.

Indien wij van mening zijn dat een uiting in strijd is met ons reageerbeleid, dan behouden wij ons het recht deze zonder aankondiging te verwijderen of in gewijzigde vorm te plaatsen.

In extreme situaties is het tevens mogelijk dat wij een beheerder zijn/haar beheerdersrechten ontnemen. In dit geval zullen we altijd eerst proberen om dit onderling op een constructieve wijze op te lossen.