De eerste maanden na lancering van ons nieuwe platform staan in het teken van het verbeteren en toevoegen van nieuwe functionaliteiten om het gebruiksgemak te blijven verbeteren. Op deze pagina tonen we je de meest recente wijzigingen aan ons platform, een overzicht van de verschillen tussen ons oude en nieuwe platform en de gratis (FREE) vs betaalde versie (PRO) van de nieuwe app.

Meest recente updates

App update 6.4.2 (6 April, 2021)

Offline functionaliteit tijdelijk niet beschikbaar

De offline functionaliteit van de app is tijdelijk niet beschikbaar (functionaliteit voor PRO-gebruikers en NKC-leden). Dit wegens problemen met het downloaden van de offline kaarten. Dit probleem zorgde ervoor dat veel gebruikers die offline kaarten hebben gedownload, de app niet konden opstarten. De app bleef ‘laden’ in het groene opstartscherm. Wij hebben alle mogelijke scenario’s doorgenomen en verschillende oplossingen bekeken, waarna dit de enige juiste tijdelijke oplossing bleek. Hiervoor was wel een app update nodig. Na het updaten van de app naar App-versie 6.4.2., start de app weer op en kun je de app weer gebruiken.

• Heb jij nog altijd problemen bij het opstarten van de app? Update de app dan handmatig via de Google Play store (Android) of App store (iOS). Zodat ook jij beschikt over App-versie 6.4.2.
  • Heb jij wel offline kaarten gedownload, maar geen problemen bij het opstarten van de app of het offline gebruiken van de app, dan is het raadzaam om de automatische updates van je telefoon uit te zetten (voor de Campercontact app). En de app ook niet handmatig te updaten. Hiermee zorg je ervoor dat de app niet geüpdatet wordt naar de app versie zonder offline functionaliteit. Het tijdelijke advies is echter: download geen nieuwe offline kaarten.

Als team willen we nogmaals benadrukken dat wij het erg vervelend vinden dat dit probleem zich voordoet. Deze functionaliteit is zodanig belangrijk dat het de hoogste prioriteit heeft. De komende maanden zullen wij dan ook werken aan het verbeteren van de offline functionaliteit van de app. Het resultaat hiervan zal onder andere zijn dat PRO-gebruikers de offline kaarten kunnen downloaden van alle landen waarvan er locaties te vinden zijn op Campercontact. En op een later moment ook dat Android-gebruikers de mogelijkheid hebben om deze kaarten op te slaan op een SD-kaart. Daarna zullen we ons weer richten op de ontwikkeling van andere app- en website functionaliteiten.

Web update (29 Maart 2021)

• Toegevoegd: bekijk de kaart nu ook in satellietmodus
  • Toegevoegd: filteren op locaties die open zijn binnen jouw gewenste reisperiode (PRO)
  • Opgelost: je kunt nu wel € 0,- selecteren bij de prijsfilter

Web update (25 februari 2021)

Sinds deze update is het volgende gewijzigd:

• Toegevoegd: mogelijkheid om een Campercontact account aan te maken op de website
  • Toegevoegd: optie om in te loggen op de website
    Mits ingelogd kun je daarmee ook:
  • Camperlocaties aanmelden via campercontact.com
  • Een wijziging doorgeven
  • Je profiel bekijken en bewerken
  • Alle reviews en foto’s bekijken (PRO)
  • Uitgebreid filteren (PRO)
  • Favorieten aanmerken (PRO)
  • Jouw favoriete locaties op de kaart bekijken (PRO)
  • Reviews schrijven
  • Toegevoegd: zichtbaarheid reviews en de reacties van een beheerder in het ‘bedrijven’ gedeelte op de website.

App update 6.4.0 (16 februari 2021)

In deze update is het volgende gewijzigd:

• Nieuw: Als PRO-gebruiker kun je nu je filters opslaan. Deze waardes worden bewaard onder ‘opgeslagen filters’
  • Toegevoegd: je hebt als iOS gebruiker nu ook keuze uit de navigatie apps Sygic, Maps.me en CoPilot
  • Gewijzigd: geoptimaliseerde zoekresultaten, waardoor nog sneller de juiste locatie gevonden kan worden

App update 6.3.1 (15 december 2020)

• Toegevoegd: bekijk de kaart nu ook in satellietmodus
  • Toegevoegd: mogelijkheid om vrije tekst in te voeren bij een wijzigingsvoorstel
  • Aangepast: het feedbackformulier is nu beschikbaar in het Engels, Duits en Nederlands
  • Opgelost: probleem met weergave van favorieten op de kaart (bij 250+ favorieten)
  • Opgelost: weergaveprobleem van de Veelgestelde vragen

App update 6.2.0 (24 november 2020)

In deze update is het volgende gewijzigd:

• Toegevoegd: je kunt nu swipen door de foto’s
  • Toegevoegd: je kunt nu inzoomen op foto’s
  • Toegevoegd: je kunt camperlocaties delen via onder andere WhatsApp, Facebook en e-mail
  • Toegevoegd: filter voor maximale verblijfsduur
  • Toegevoegd: filter voor Campinggedrag
  • Toegevoegd: er wordt nu getoond of een voorziening gratis beschikbaar is, betaald of dat dit onbekend is
  • Opgelost: als je op ‘filters wissen’ klikte, dan sloot het hele filterscherm. Dit is nu aangepast
  • Opgelost: bij het klikken op ‘Route’, gebruikten de navigatie-apps het adres in plaats van de coördinaten
  • Aangepast: de laadtijd van de app bij het opstarten is verbeterd

App update 6.1.0 (2 november 2020)

In deze update is het volgende gewijzigd:

• NIEUW: er zijn vanaf nu weer twee versies van de app: de PRO-versie een FREE-versie.
    Iedere gebruiker van de nieuwe app maakte tot en met 1 november 2020 gebruik van de PRO-versie (voorheen de volledige versie) van de app. Dit om iedereen kennis te laten maken met de voordelen van Campercontact PRO. Dit is nu veranderd. Sinds app-update 6.1.0 vind je in het menu item ‘Campercontact PRO’ meer informatie over jouw status.

Had jij voor de lancering van onze nieuwe app nog een geldige PRO-versie en zie je in dit menu item staan dat jouw PRO-versie actief is? Dan vind je hier ook terug tot wanneer jouw PRO-versie geldig is.

Heb jij de volledige versie van de app gekocht in onze oude app, maar zie je nu dat je geen PRO-versie meer hebt?  Dan kun je jouw aankoop herstellen via de aankoop herstellen button. Er wordt dan een connectie gemaakt met de app store (iOS gebruikers)/ de Play store (Android-gebruikers), waarna je de stappen doorloopt die deze stores hiervoor hebben opgesteld.  Let op: om je aankoop succesvol te herstellen, moet je in de App store/ Google Play store ingelogd zijn met hetzelfde Apple ID/ Google account waarmee je Campercontact destijds hebt aangekocht. Na deze actie is je PRO-versie gekoppeld aan jouw Campercontact account. Wil je vervolgens op meerdere toestellen jouw PRO-versie kunnen gebruiken, dan moet je daar met datzelfde Campercontact account inloggen in de app.

Heb jij de volledige versie van Campercontact nog nooit gekocht of was jouw eerdere aankoop niet meer geldig? Dan kun je de PRO-versie nu kopen via het menu item ‘Campercontact PRO’ in de app.

Ben jij NKC-lid maar heb je na de update toch geen PRO-versie (volledige versie) meer?
    Dan gebruik jij voor Campercontact een ander e-mailadres dan voor je lidmaatschap bij de NKC (het e-mailadres dat in ‘Mijn NKC’ staat). Hierdoor kunnen wij niet herleiden dat jij recht hebt op de PRO-versie van Campercontact. Om gebruik te maken van de PRO-versie van Campercontact, log je dus in met het e-mailadres dat je gebruikt voor je lidmaatschap bij de NKC.

• TOEGEVOEGD: je ziet nu in het menu welke versie van de Campercontact app je gebruikt (6.1.0 of lager).
  • TOEGEVOEGD: de reacties van locatie beheerders op reviews zijn nu zichtbaar in de app.
  • OPGELOST: sommige gebruikers met een Apple-toestel (voornamelijk iPads) zagen een leeg menu. Dit is nu verholpen.
  • OPGELOST: In de app stonden de icoontjes ‘lozen cassettetoilet’ en ‘lozen afvalwater’ omgewisseld. Die worden nu weer juist weergegeven.

App update 6.0.3 (3 oktober 2020)

In deze update is het volgende gewijzigd:

• Opgelost: Android gebruikers ervaarden een probleem bij het aanmelden van een locatie.
  • Opgelost: het volledige adres is nu zichtbaar in de app bij het tabblad 'informatie'.

App update 6.0.2 (25 september 2020)

In deze update is het volgende gewijzigd:

• Nieuw: je hebt nu de mogelijkheid om je favorieten te zien op de kaart via:
    - een knop ‘bekijk op de kaart’ onder in het menu item ‘mijn favorieten’.
    - via de filter: ‘mijn favorieten’
    - via de snelfilter: ‘mijn favorieten’
  • Toegevoegd: je hebt nu keuze uit verschillende navigatie apps.
    Met de volgende apps is nu een connectie te maken:
    Android: Google Maps, Apple Maps, TomTom Go Navigation, Waze, Sygic, Maps.ME, OsmAnd.
    iOS: Google Maps, Apple Maps, TomTom Go Navigation, Waze, OsmAnd.
  • Opgelost: in het geval je de lettergrootte van je toestel hebt vergroot, vielen er enkele knoppen weg in de app.
  • Opgelost: de Route-knop in het tab ‘overzicht’ is nu altijd zichtbaar.
  • Toegevoegd: Route-knop is nu ook beschikbaar in de tab ‘informatie’.
  • Toegevoegd: de optie 'Geen voorkeur' is nu beschikbaar en is de standaardoptie voor 'Max. aantal plaatsen' en ‘Min. lengte camperplaats’.
  • Nieuw: het telefoonnummer, het e-mailadres en de website weergegeven in het tab ‘informatie’ zijn klikbaar en gaan meteen naar het bel-, e-mailscherm of de desbetreffende website.

App update 6.0.1 (16 september 2020)

In deze update is het volgende gewijzigd:

• Opgelost: in enkele gevallen werd niet de juiste taal getoond.
  • Opgelost: enkele gebruikers ervaarden problemen met de internetverbinding. De app dacht onterecht dat je offline was.
  • Opgelost: de Duitse vlag werd niet juist weergegeven in het menu waar je een taalkeuze maakt. Nu wel.
  • Aangepast: de GPS-coördinaten worden nu weergegeven in decimale graden notatie.
  • Toegevoegd bij de locatie informatie: max. aantal plaatsen.
  • Toegevoegd bij de locatie informatie: max. camperlengte.
  • Toegevoegd bij de locatie informatie: max. verblijfsduur.
  • Nieuw: het is mogelijk om de GPS-coördinaten en het adres te kopiëren.

We blijven luisteren naar jullie feedback en blijven de app verbeteren en doorontwikkelen.

Oude en nieuwe platform

Benieuwd naar de verschillen met ons oude platform? Wij hebben ze voor je op een rijtje gezet.

In de FAQ vind je meer informatie over punten 10 t/m 12.

Gratis vs betaalde versie van de nieuwe app

Benieuwd naar de verschillen tussen de gratis versie en de betaalde versie van onze app? Bezoek dan deze pagina.

Download of update de app

• App Store download button
  • Google Play download button