Update 6-10-2022 vanaf nu geen POI-downloads meer

We zijn gestopt met het aanbieden van POI-downloads in de webshop. Eerder POI-downloads gekocht via onze shop? Je behoudt het recht op een jaar lang, ieder kwartaal, geüpdatete data. Je beschikt vanaf het moment van aankoop nog 12 maanden lang over een up-to-date bestand die je op jouw navigatiesysteem kan zetten.

De POI-downloads blijven bestaan voor NKC-leden en zijn te vinden via Mijn NKC. Ben jij NKC-lid en wil je toegang tot de downloads? Log dan in via Mijn NKC op nkc.nl en bezoek dan deze pagina.

Alle camperlocaties op jouw navigatiesysteem

Alle camperplaatsen, campings en serviceplaatsen van Campercontact op jouw navigatiesysteem? Dat kan! Campercontact biedt verschillende POI-downloads met camperlocatie informatie aan, zodat jij eenvoudig naar de volgende locatie navigeert.

Shop POI-downloads

Met de POI-downloads van Campercontact op jouw navigatiesysteem navigeer jij eenvoudig naar de volgende camperlocatie.

Welke bestanden bieden jullie en met welke informatie?

De POI-downloads (ook wel datasets) in de webshop worden aangeboden per land of in pakketvorm en worden aangeboden in drie bestandstypen: .ov2 (TomTom),.csv (Garmin) en .kml. En daarbij een .bmp icoonbestand. Dat laatste bestand wordt door sommige navigatiesystemen gebruikt om camperlocaties te markeren op de kaart.

De informatie in de dataset is per locatie als volgt opgebouwd: Lengtegraad, breedtegraad, “Plaatsnaam / naam van de locatie / categorie / sitecode / max. aantal plaatsen / telefoonnummer”. De POI-downloads zijn hiermee een mooie aanvulling op de Campercontact app en de camperlocatie informatie op onze website.

• De categorie kan zijn: Cpl (camperplaats), Cmp (camping) of Spl (serviceplaats).
    • Het max. aantal plaatsen wordt aangeduid met een hekje (#) gevolgd door een cijfer.
    • De sitecode is een uniek getal waarmee je meer informatie kunt vinden over de camperlocatie op campercontact.com of in de Campercontact app.

Ik heb een navigatiesysteem van een ander merk, kan ik ze daarop installeren?

Voordat je tot aankoop overgaat is het goed om eerst te controleren welke extensie jouw navigatiesysteem ondersteunt. In vele gevallen is dit het .csv-bestand. Heeft jouw navigatiesysteem een andere extensie nodig, gebruik dan het .csv-bestand en converteer deze naar de juiste extensie. Je kunt hier het programma POIedit voor gebruiken (Windows) of POIconvert (Mac). Ook is online converteren via deze website een mogelijkheid.

Ondersteuning bij het installeren van de nuttige plaatsen

Campercontact biedt geen ondersteuning bij het implementeren van POI-bestanden op jouw navigatiesysteem. Bekijk de handleiding van je navigatiesysteem of neem contact op met de helpdesk van het merk van jouw navigatiesysteem.

Helpdesk TomTom
    Helpdesk Garmin