Ontdek de camperroutes van Campercontact

Met de Camperroutes op Campercontact maak je prachtige, goed voorbereide campertrips. Rijd de route met de camper in je eigen tempo en laat je inspireren door de aanbevolen bezienswaardigheden. De camperroutes zijn uitgewerkt in de Campercontact app en per dag voor je uitgestippeld. Ook is er een mogelijkheid om een beknopte PDF van de route uit te printen en mee te nemen voor onderweg. Zo beleef je de ultieme vrijheid van het camperen!

• De leukste tips en bezienswaardigheden voor onderweg
  • Directe navigatiemogelijkheden naar de bezienswaardigheden
  • Een overzicht van camperplaatsen en campings in de buurt van jouw huidige locatie
  • Een digitaal bestand (PDF) van de route om uit te printen voor onderweg

Camperroutes zijn beschikbaar vanaf app versie (6.7.2) en hoger. Download de app via de App Store of Google Play store.

• App Store download button
  • Google Play download button

Vragen? In onze FAQ worden veel van je vragen over routes beantwoord.

Camperroute Denemarken - van stad tot strand

Camperroute Denemarken - van stad tot strand

Beschreven route: 21 reisdagen

Denemarken biedt veel: karakteristieke dorpjes, mooie stranden en natuur. Met het waddeneiland Rømø als fraai begin van de route, maak je direct kennis met het Deense strandleven en heb je dé kans om zeehonden te spotten. Via Ribe, het oudste stadje van Denemarken, en het charmante Viborg slinger je naar het noordelijkste puntje van het land. Hier, in kunstenaarsstad Skagen, zie je hoe de Noordzee en Oostzee samenkomen. Terug naar het zuiden kom je langs twee bruisende havensteden: Aalborg en Århus.

Camperroute Frankrijk - Kustroute Normandië

Camperroute Frankrijk - Kustroute Normandië

Beschreven route: 20 reisdagen

Grillige kustlijnen, azuurblauwe en turkooizen baaien, kleurrijke levendige vissershaventjes. We krijgen er nooit genoeg van. En we zijn niet de enigen, dat weten we zeker. Daarom hebben we voor alle liefhebbers die met de camper (of de caravan) reizen, deze route door Normandië gemaakt. Mooiere kusten die relatief dicht bij Nederland liggen, zijn nauwelijks te vinden.

Camperroute Frankrijk, Spanje en Andorra - Dwars door de Pyreneeën

Camperroute Frankrijk, Spanje en Andorra - Dwars door de Pyreneeën

Beschreven route: 15 reisdagen

De Pyreneeën vormen de natuurlijke grens tussen Frankrijk en Spanje en zijn rijk gezegend met natuurschoon. De route voert voor een groot deel door de (noordelijke) Franse Pyreneeën, maar doet ook het Spaanse deel en Andorra aan. De (pas)wegen in de Pyreneeën zijn soms niet al te breed, maar zijn met enige bergervaring goed te rijden. Het gebied kent nauwelijks massatoerisme.

Camperroute Frankrijk - Wijnroute Elzas en de groene Franse Jura

Camperroute Frankrijk - Wijnroute Elzas en de groene Franse Jura

Beschreven route: 16 reisdagen

Van alle Franse wijnstreken is de Elzas zonder twijfel de meest schilderachtige. Dorpen en stadjes met kleurige vakwerkhuizen zijn aan alle kanten omzoomd door wijngaarden. In het westen zie je de bergen van de Vogezen en in het oosten ligt het Rijndal, met plaatsen als Colmar en Straatsburg. Colmar is de hoofdstad van de wijn, terwijl Straatsburg de tweede hoofdstad van Europa is.

Camperroute Frankrijk - Route Napoléon

Camperroute Frankrijk - Route Napoléon

Beschreven route: 18 reisdagen

De Route Napoléon is voor ons ‘De Moeder aller Vakantieroutes’. Al in de jaren zeventig publiceerden we diverse verhalen over de legendarische route tussen Cannes en Grenoble. In die jaren was het rijden met de caravan over de soms slechte wegen, met flinke stijgingspercentages, een echt avontuur.Met een moderne camper biedt de route nergens een onoverkomelijk probleem. Genieten staat voorop. Daarmee hebben we de meest voorkomende vraag die we krijgen over de Route Napoléon meteen beantwoord. Ja, hij is goed te rijden, zowel van zuid naar noord, als omgekeerd. Pas de problème!

Camperroute Griekenland en Noord-Macedonië

Camperroute Griekenland en Noord-Macedonië - Griekenland over land

Beschreven route: 22 reisdagen

Griekenland is een prachtig land met een lange kustlijn. De route betreft een combinatie van indrukwekkende cultuur, leuke plaatsjes, prachtige afwisselende landschappen, gezellige terrasjes en heerlijke stranden.

Camperroute Italië - Van Rome tot Sicilië

Camperroute Italië - Van Rome tot Sicilië

Beschreven route: 22 reisdagen

Deze schitterende route voert je van de trotse Italiaanse hoofdstad Rome naar het veelzijdige Sicilië. Geen eiland is zo rijk aan antieke culturen als dit zonovergoten vulkaaneiland, het grootste eiland in de Middellandse Zee. Feniciërs, Grieken, Romeinen, Carthagers, Moren, Byzantijnen, Noormannen, Spanjaarden en Fransen hebben er hun sporen nagelaten. Hun bouwwerken, mozaïeken, muurschilderingen en tuinen zijn qua diversiteit en schoonheid uniek.

Camperroute Spanje en Portugal - Van Baskenland tot Algarve

Camperroute Spanje en Portugal - Van Baskenland tot Algarve

Beschreven route: 30 reisdagen

Veel bijzondere historische steden, routes door machtige graangebieden, trajecten langs adembenemende kliffen en imposante bergen, het Portugese levenslied en een duik in de Atlantische Oceaan. Dat zijn de belangrijkste ingrediënten van een rondreis over het westelijk deel van het Iberisch Schiereiland.

Camperroute Verenigd Koninkrijk - Typisch Brits

Camperroute Verenigd Koninkrijk - Typisch Brits

Beschreven route: 20 reisdagen

De route: "Typisch Brits" zal je meenemen door Midden-Engeland en Wales. Het is een zeer uitgebreide reis waarbij je ongetwijfeld prachtige natuur, mooie en boeiende landhuizen, schitterende tuinen en kleurige dorpjes zult zien. Enkele historische steden om te bezoeken tijdens deze reis: York, Chester, Oxford en Cambridge.

Vragen over Campercontact camperroutes?

In onze veelgestelde vragen worden de meeste vragen over camperroutes al beantwoord.