Karel-vG

Hallo Karel. Wat een ondoordachte recensie. Ja, we zijn Brits. Ja, we krijgen veel Britse kampeerders die ons jaar na jaar bezoeken. Ze komen om vele redenen, maar een belangrijke reden is dat ze weten dat als ze een probleem hebben, wij kunnen helpen, aangezien we ook Frans spreken. Hoe is uw Frans? Vloeiend, denk ik? Net als uw Nederlandse campingeigenaren, die Nederlandstaligen aantrekken, trekken wij collega-moedertaalsprekers Engels aan. Ik heb campings van Nederlandse eigenaren in Frankrijk bezocht. Vol Nederlands. Heb ik geklaagd? Nee. Omdat het natuurlijk is. Het is maar goed dat we niet hetzelfde denken over Nederlanders als jij over de Britten! Wat betreft ons onlangs gerenoveerde doucheblok, het is een oude schuur. We zijn hier, op een 16e-eeuwse boerderij, beperkt in wat we mogen bouwen. Wat betreft 'plastic', meen je dat? Het bestaat voornamelijk uit hout. Het weinige 'plastic' dat er is, is PVC, dat helpt de sanitaire voorzieningen schoon te houden. Misschien heb je een bril nodig? Bekijk de specificaties voor sanitaire eisen voor franse campings. Twee douches, twee toiletten en drie wastafels is meer dan nodig is voor slechts 10 standplaatsen. Waarom probeer je niet eerst dingen te lezen voordat je een halfbakken 'recensie' afvuurt? Zoals de prijzen die wij hanteren. Ze staan op deze website zodat iedereen ze kan zien. Je wilde een EHU. Ik heb je een verlengkabel gegeven voor je niet-conforme, in plastic zak gehulde, gevaarlijke aansluitkabel. Je had geen elektriciteit nodig, je koos ervoor om het te hebben. Ik weet zeker dat u zojuist op de hoogte bent van de kosten van elektriciteit, gas en water? Inbegrepen in die 30 € die u betaalde voor de enige beschikbare staanplaats midden augustus was een verwarmd zwembad, een bar/restaurant. Een keuken waar u gratis gebruik kunt maken van een gasfornuis, magnetron, warm water voor de afwas, een oven en een kookplaat. Dan is er de speelruimte (maar je was alleen). Dat je ervoor koos om geen van deze dingen te gebruiken, maar gewoon te klagen, was jouw keuze. Deze dingen kosten allemaal geld, we zijn geen liefdadigheidsinstelling. We zijn een bedrijf. Vind je het niet leuk, dan ja, je hebt gelijk - doorrijden. Op slechts een paar honderd meter van ons vandaan ligt nog een camping in Brits bezit, met minder voorzieningen. Zij rekenen meer dan wij! Je vertelde ons dat je uit Saumur kwam, waar elke plek vol zat. Je hebt een site gevonden met een pitch, maar je hebt toch kunnen klagen. Dat is het probleem met velen van jullie campingcaristes. U houdt er gewoon niet van om voor voorzieningen te betalen. U parkeert veel liever op vakantieparkeren op een vlak stuk beton, dicht opeengepakt met uw buren omdat het gratis is! Oh, en waar gaat al het groene gras heen tijdens een ongekende periode van warm weer? Het sterft. Maak je geen zorgen, het zal teruggroeien. Dat doet het altijd. Je hebt gelijk. Er is voldoende schaduw in het bos. Net zoals je had van de bomen hier op het terrein. Maar blijf alsjeblieft uit onze bossen. Het is nu verboden. Omdat het zo droog en heet is geweest, gaat niet alleen het gras dood, maar ontstaan er ook bosbranden. Wees voorzichtig en blijf beschermd tegen alle bosbranden op weg terug naar Nederland.

Camping Le Chant d'Oiseau