Verduurzaam uw camperplaats en/of mini-camping: Neem deel aan onze Green Key Workshops

Bent u klaar om uw (mini-)camping of camperplaats te transformeren naar een duurzamere toekomst? Dan hebben we goed nieuws voor u!

Campercontact en NKC gaan, in samenwerking met Green Key, een certificering opzetten voor duurzame mini-campings* en camperplaatsen.

Om ondernemers te stimuleren en te ondersteunen bij het verduurzamen van hun onderneming, organiseren we vier (gratis) workshops. In deze twee uur durende workshops krijgt u alle informatie over Green Key en de inhoud van de criteria. De workshops zijn uiteindelijk bedoeld om u te helpen bij het behalen van de Green Key certificering.  Door deelname aan de workshops geeft u aan de intentie te hebben om het Green Key certificaat te behalen.

Op deze pagina leggen we uit hoe het werkt.

Wat is Green Key?

Green Key is hét internationale duurzaamheidskeurmerk voor de gastvrijheidssector. Zij stimuleert duurzaamheid in het toerisme en recreatie en ondertussen vermindert zij de negatieve impact op het milieu. Samen zorgen we ervoor dat camperen haalbaar en betaalbaar blijft voor de toekomstige generaties. In Nederland zijn er nu ongeveer 50 campings en mini-campings (met/zonder) camperplaatsen met het Green Key keurmerk.

Wat houden de workshops in?

Campercontact, NKC en Green Key bieden u graag vier workshops aan. Tijdens deze workshops krijgt u alle info over Green Key en de inhoud van de criteria. Zo kunt u samen met uw collega’s en ons u goed voorbereiden op de Green Key audit. Zodat uw bedrijf ook Green Key gecertificeerd wordt. Drie bijeenkomsten zijn online en één fysiek zodat u ook eens kunt kennismaken met elkaar én met een camping die al het Green Key certificaat heeft behaald. Iedere bijeenkomst duurt twee uur en heeft een ander thema.

Inhoud en data van de workshops

• Woensdag 31 januari 15.00 – 17.00 uur à fysieke bijeenkomst

Uitleg Green Key & Themasessie Management & Uitleg van het “mijn Green Key” systeem en de normering.

• Woensdag  28 februari 2024: 18.30 – 20.30 uur à online

Themasessie Duurzaam inkopen

• Woensdag 20 maart 2024 18.30 – 20.30 uur à online

Themasessie Gebouw en Groen

• Woensdag  10 april 2024, 18.30 – 20.30 uur à online

Themasessie Communicatie en Maatschappelijke Betrokkenheid

Ook deze keer tijd voor tips & trucs om zo goed mogelijk de keuring in te gaan.

Wat zijn de voordelen van Green Key certificering?

• Green Key certificering levert u promotie met een internationaal erkend keurmerk
  • Promotie via Campercontact & NKC
  • Imagoverbetering en het aanspreken van een nieuwe doelgroep
  • Verlaging van kosten door o.a. energie- en waterbesparing
  • Bijdrage leveren aan verlaging van de milieudruk
  • Inzicht in eigen gegevens en processen uitgangspunt

Ondersteuning van Green Key

Tijdens het hele proces is er gelegenheid om vragen te stellen. Tevens kunt u gebruik maken van de digitale helpdesk van onze adviseurs en het secretariaat van Green Key Nederland voor vragen over de Green Key (criteria), het onlinesysteem en duurzaam ondernemen. De helpdesk vergroot de kans voor deelnemers om de Green Key te behalen aanzienlijk. In de praktijk maken deelnemers hier veel gebruik van om ze zodoende te ondersteunen bij het invullen van de Green Key keuring en het succesvol implementeren van de Green Key normen.

Voor wie zijn de workshops?

De workshops zijn voor eigenaren van (bemande) camperplaatsen, maar ook mini-campings* die camperplaatsen exploiteren en natuurlijk niet onbelangrijk: ondernemers die willen verduurzamen.

Wat zijn de kosten?

NKC, Campercontact en Green Key bieden u deze vier workshops graag gratis aan. Ook staat de helpdesk van Green Key na afronding van de workshops nog maanden voor u klaar.

U betaalt zelf wel de jaarlijkse deelnamekosten. Deze zijn als volgt:

• Een mini camping/ bemande camperplaats: € 226,-   per jaar.

De eenmalige aanmeldkosten zijn €215,-.

De eventuele kosten van de duurzaamheidsmaatregelen om aan de eisen te voldoen voor de Green Key certificering zijn afhankelijk van uw bedrijf en voor eigen rekening.

Green Key Nederland waardeert uw deelname. Als u u aanmeldt bij dit project van NKC en Campercontact, geeft Green Key u 25% korting op de eenmalige aanmeldingskosten.

U betaalt de jaarlijkse fee van Green Key pas ná de eerste audit.

Wilt u nú al weten wat u zou moeten doen om Green Key gecertificeerd te worden?

Klik dan hier voor de criteria van kleine campings

Of vraag hier vast een proefaccount aan

*Definitie Camping Klein - Minicamping Camping - KLEIN: Een kleine camping/minicamping is gelijk aan een camping (zie hieronder) maar heeft maximaal 5 vaste medewerkers en een beperkt voorzieningen niveau. In veel gevallen beperken de voorzieningen zich tot een sanitaire voorzieningen en een beperkt centrumgebouw. In het algemeen heeft een kleine camping minder dan 60 kampeerplaatsen. Een bemande camperplaats valt onder de categorie mini-camping

Camping: Een camping of kampeerterrein is een afgeschermd terrein met voorzieningen waar vakantiegangers kunnen kamperen met een tent, vouwwagen, caravan, camper of in een mobile home. Een camping bestaat uit meerdere kampeerplaatsen en de meeste campings een animatieteam en faciliteiten als een sanitairgebouw, receptiegebouw, campingwinkel, wasgelegenheid en een bar of restaurant aanwezig

Belangrijk

We gaan ervan uit dat je alle sessies aanwezig bent. Campercontact, NKC én Green Key bieden je graag deze workshops gratis aan. We gaan ervan uit dat je de intentie hebt om de Green Key certificering te behalen.

Mocht je onverhoopt niet kunnen komen, meld je dan tijdig af. Als je annuleert korter dan 5 dagen voor aanvang van de 1e bijeenkomst zijn wij genoodzaakt 99,- euro in rekening te brengen.