Op Campercontact.com staan meer dan 20.000 camperlocaties, verspreid over meer dan 40 landen. Omdat we de mening van de camperaar waardevol vinden, nodigen we uit tot reageren. Deze reacties kunnen andere camperaars helpen bij de keuze van bijvoorbeeld een camperplaats. Daarbij hanteren we enkele richtlijnen.

Transparantie leidt tot kwaliteitsverbetering

Alle reacties zijn welkom. Het maakt niet uit of de boodschap positief of negatief is. Transparantie staat namelijk centraal. Dat is waar het Campercontact om te doen is: eerlijke informatie van en voor de camperaar. Positieve reacties versterken de autoriteit en negatieve stimuleren kwaliteitsverbetering.

Campercontact is onafhankelijk distributeur van reacties van camperaars en exploitanten. De getoonde beoordelingen zijn enkel van hen afkomstig. Zelf plaatst Campercontact geen reacties.

Reacties van beheerders/eigenaren

Beheerders van camperlocaties kunnen hierop reageren en zo samen met de camperaar werken aan een nog beter camperklimaat. Het is goed om te beseffen dat ook deze reacties voor iedereen zichtbaar zijn. Reageren op een reactie van een beheerder of eigenaar? Dat kan, maar dan per e-mail, zodat we geen ellenlange conversaties krijgen op een detailpagina.

Constructief door fatsoen

Camperen is leuk en positief en dat zien we online ook graag terug. Dit betekent dat we streven naar een constructieve sfeer. Samengevat komt het hierop neer: ga met de ander om zoals je zelf ook graag behandeld wordt. Je zou jezelf hierbij de volgende vragen kunnen stellen:

• Zou ik dit ook in het gezicht van de ander durven zeggen?
  • Wat zou mijn partner/kind/baas zeggen als hij of zij dit las?
  • Heb ik morgen spijt van deze reactie?

Richtlijnen

Hieronder vind je enkele concrete richtlijnen voor reageren op en beoordelen van informatie. Deze zijn er om de getoonde informatie relevant en familievriendelijk te houden.

• Een reactie moet betrekking hebben op het beschreven onderwerp, niet op reacties van anderen.
  • Opmerkingen en media die haatzaaiende en opruiende uitlatingen, discriminerende en kwetsende opmerkingen, bedreigingen, (seksueel) expliciet taalgebruik, geweld en de promotie van illegale activiteiten bevatten, zijn niet toegestaan.
  • Respecteer de privacy. Van jezelf en van anderen. Zet dus geen persoonsgegevens (o.a. adressen, telefoonnummers, social media accounts of e-mailadressen) in berichten.
  • De reacties dienen van echte gebruikers te zijn. Zo moet het gebruikte e-mailadres van een account actief en benaderbaar zijn. De gebruikers dienen ook daadwerkelijk ter plaatse geweest te zijn.
  • De reageermogelijkheden zijn niet bedoeld voor commerciële boodschappen.
  • Plaats geen links naar campergerelateerde bedrijven, behalve in een advertentie.
  • Het is beheerders/eigenaren van campergerelateerde bedrijven niet toegestaan zelf beoordelingen te schrijven (bijvoorbeeld door aliassen te gebruiken), gebruikers te belonen voor positieve beoordelingen of concurrenten te benadelen met slechte beoordelingen.
  • Plaats geen teksten of media waarop auteursrecht van toepassing is.
Wanneer wij van mening zijn dat een uiting strijdig is met ons reageerbeleid, behouden wij ons het recht voor deze zonder aankondiging te verwijderen of in gewijzigde vorm te plaatsen.

Advertisement